Αγορά πλοίων για τις άγονες γραμμές

Αγορά πλοίων για τις άγονες γραμμές

Τι απαντά η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου

Στην απόκτηση έξι πλοίων, που θα καλύψουν τα δρομολόγια των άγονων γραμμών, προσανατολίζεται η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου.

Σε ανακοίνωσή της προς το Χρηματιστήριο Αθηνών, με αφορμή δημοσιεύματα του Τύπου, η εταιρεία αναφέρει πως χωρίς να έχει γίνει παραγγελία πλοίων ούτε να έχει ληφθεί ακόμη απόφαση για τον τελικό αριθμό των πλοίων - αποφάσεις που εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες, και εξωγενείς, όπως η επίτευξη χρηματοδότησης κλπ - η σημερινή εκτίμηση της εταιρίας είναι ότι θα επιδιωχθεί η απόκτηση έξι πλοίων. Το κόστος κατασκευής των πλοίων της κατηγορίας που θα επιθυμούσε να αποκτήσει η εταιρία ανέρχεται σε 60 εκατ. ευρώ ανά πλοίο. Ειδικότερα έχει ανατεθεί στην εταιρία KNUD E. HANSEN η εκπόνηση σχεδίων πλοίων για την επιλογή του βέλτιστου σχεδιασμού. Υπογραμμίζεται όμως ότι δεν έχει γίνει παραγγελία πλοίων.

Η εταιρία εξετάζει, επίσης, να διευρύνει τον σκοπό της και να επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε νέους τομείς, όπως ο τουρισμός, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η ίδρυση συνεδριακού κέντρου στη Μυτιλήνη, κατόπιν διερεύνησης της δυνατότητας αυτής με μελέτη σκοπιμότητας. Στο πλαίσιο αυτό, στόχος είναι και η επέκταση των γραμμών προς την Τουρκία και, σε πρώτη φάση, η ΝΕΛ αναλαμβάνει τη διαχείριση του πλοίου «Κωνσταντίνος Γ», το οποίο εκτελούσε παλαιότερα τη σύνδεση της Λέσβου με τα απέναντι Μικρασιατικά παράλια. Το πλοίο ετοιμάζεται για έναρξη δρομολογίων την άνοιξη του τρέχοντος έτους. Όλα αυτά τα θέματα βρίσκονται σε φάση έρευνας και μελέτης, μόλις δε ληφθούν συγκεκριμένες επιχειρηματικές αποφάσεις από τα αρμόδια όργανα της ΝΕΛ, αυτές θα ανακοινωθούν στο κοινό.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου θα συνεδριάσει στις 2 Φεβρουαρίου για να εξετάσει το θέμα της δυνατότητας ανεύρεσης κεφαλαίων προς επίτευξη των επιχειρηματικών της στόχων, π.χ. με αύξηση κεφαλαίου, τραπεζική χρηματοδότηση κλπ.

Εκτιμάται ότι η χρηματοδότηση θα πρέπει να αναζητηθεί κυρίως από ξένες τράπεζες, όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, καθότι κρίνεται δύσκολο να επιτευχθεί χρηματοδότηση από ελληνική τράπεζα. Σύμφωνα με την εταιρεία, δεν έχει υπάρξει επαφή ή συνεννόηση με καμία τράπεζα. newsbeast.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια