Το πανάκριβο «Ελ. Βενιζέλος» πλήττει τον τουρισμό....

Διώχνει ταξιδιώτες και κέρδη ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, που συντηρεί ιδιαίτερα υψηλά τέλη χρήσης αεροδρομίου, πλήττοντας ευθέως τον τουρισμό της Αθήνας ο οποίος διαρκώς μειώνεται.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», τη στιγμή που το τουριστικό κύμα στην υπόλοιπη χώρα....
ενισχύεται, ο ΔΑΑ μετρά το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2013 απώλειες 500.000 επιβατών σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012. Συνολικά την περασμένη χρονιά ο ΔΑΑ έχασε 1,5 εκατ. επιβάτες, σε σχέση με το 2011, με εμφανείς τις επιπτώσεις και στις τουριστικές επιχειρήσεις της πρωτεύουσας, όπου τα ξενοδοχεία βάζουν λουκέτο το ένα μετά το άλλο.

Η μείωση της επιβατικής κίνησης που εμφανίζει ο ΔΑΑ αντανακλάται και στα οικονομικά αποτελέσματα του «Ελ. Βενιζέλος», ο οποίος το 2012 «έκλεισε» με κέρδη (προ φόρων) 97,6 εκατ. ευρώ έναντι 129,5 εκατ. ευρώ το 2011. Μέσα σε έναν χρόνο ο ΔΑΑ κατάφερε να περιορίσει την κερδοφορία του κατά 31,9 εκατ. ευρώ. Σε λειτουργικό επίπεδο το 2012 τα έσοδα από αεροπορικές χρεώσεις διαμορφώθηκαν στα 136,173 εκατ. ευρώ, έναντι 158,475 εκατ. ευρώ το 2011. Παράλληλα τα έσοδα από χρεώσεις κεντρικών υποδομών και συμβάσεις παραχώρησης, μειώθηκαν στα 31,201 εκατ. ευρώ το 2012, έναντι 37,430 εκατ. ευρώ το 2011. 

Οι «λοιπές αεροπορικές δραστηριότητες» οδήγησαν σε εισροή εσόδων 16,332 εκατ. ευρώ το 2012, έναντι 20,748 εκατ. ευρώ το 2011. Συνολικά τα λειτουργικά έσοδα του ΔΑΑ περιορίστηκαν την περασμένη χρονιά στα 295,504 εκατ. ευρώ, από 332,786 εκατ. ευρώ το 2011. Η διοίκηση του ΔΑΑ αποδίδει τον περιορισμό της κίνησης στη δυσχερή οικονομική κατάσταση που περιορίζει την κινητικότητα στο εσωτερικό της χώρας, ωστόσο οι συνεργαζόμενες αεροπορικές εταιρείες διαφωνούν, υπερτονίζοντας σε κάθε ευκαιρία το υψηλό κόστος χρήσης του αεροδρομίου.

Η πτώση της επιβατικής κίνησης του ΔΑΑ μάλιστα συνεχίζεται για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, ενώ δεν είναι λίγες οι αεροπορικές εταιρείες που κάνουν «φτερά» από το «Ελ. Βενιζέλος» επιλέγοντας είτε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες για να δημιουργήσουν βάσεις, είτε περιφερειακά αεροδρόμια εντός ελληνικών συνόρων. Μπορεί το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΔΑΑ να είναι υψηλό, ωστόσο οι αεροπορικές εταιρείες επιλέγουν τα φθηνότερα περιφερειακά, που στην πλειονότητά τους εμφανίζουν ελλειμματικές υποδομές αλλά σημαντικά ανταγωνιστικές τιμές.
nonews-news

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια