Το βίντεο της Πολεμικής Αεροπορίας για την 348 MTA (The end of the film 1953 - 2017)

Δείτε το βίντεο που ετοίμασε η πολεμική Αεροπορία για να τιμήσουν την 348 ΜΤΑ.

Πραγματικά αξεπέραστο το βίντεο με τα RF-4E Phantom II να ζωγραφίζουν στο καταγάλανο ουρανό και εκπληκτικές οι εικόνες με 360 XR COCKPIT CAMERAS.

Η Μοίρα με έτος ιδρύσεως το 1953 (ως Σμήνος) και από το 1955 (ως Μοίρα) έχει παρουσία στους ελληνικούς ουρανούς για εξήντα τέσσερα (64) συναπτά έτη.



Κατά την μακρόχρονη λειτουργία της Μοίρας με τα ελληνικά εθνόσημα χρησιμοποιήθηκαν τα Α/Φ F-84G Thunderjet, RT-33A Shooting Star, RF-84F Thunderflash και RF-4E Phantom II, ενώ ήταν εκατοντάδες οι Ιπτάμενοι που πέταξαν με τα προαναφερθέντα Α/Φ και χιλιάδες οι τεχνικοί που το συντήρησαν.

Παράλληλα, φέτος το RF-4E διάγει το τριακοστό ένατο (39) έτος υπηρεσίας του στη ΠΑ δεδομένης της πρώτης του πτήσης με τα Ελληνικά εθνόσημα στις 3 Νοεμβρίου 1978 ερχόμενο από το Saint Louis των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής.

Η ΠΑ, τιμώντας αυτό το ιστορικό γεγονός, διοργάνωσε την τελετή αναστολής λειτουργίας της 348 ΜΤΑ και απόσυρσης των αεροσκαφών RF-4E, στην 110 Πτέρυγα Μάχης την Παρασκευή 5 Μαΐου 2017

Το RF-4E αποτελεί παραλλαγή του μαχητικού F-4E και διαφοροποιείται από αυτό ως προς τις φωτομηχανές που φέρει στο ρύγχος με δυνατότητα παρατήρησης προς τα πλάγια και προς τα πίσω.

Σε αντίθεση με το παλαιότερο δόγμα φωτοαναγνώρισης της USAF της εποχής του πολέμου του Βιετνάμ, που συνοψιζόταν στο σλόγκαν Alone, Unarmed, Unafraid, τα ελληνικά RF-4E φέρουν οπλισμό και συσκευές αυτοπροστασίας.

Μπορούν να επιχειρούν σε ύψη από ελάχιστα μέχρι 40.000 πόδια ανάλογα με το είδος αποστολής.

Κυριότερη αποστολή του είναι η αναγνώριση πριν και μετά την προσβολή ενός στόχου.

Οι λόγοι για την απόσυρση φέρεται να ήταν τόσο επιχειρησιακοί όσο και οικονομικοί. Το RF-4E είναι ένα αεροπλάνο σχεδιασμένο με την φιλοσοφία μιας άλλης εποχής και ως εκ τούτου η συντήρησή του είναι ιδιαίτερα απαιτητική όχι μόνο σε εργατοώρες αλλά και σε κόστος. Ακόμη και το λειτουργικό κόστος χρήσης του τύπου θεωρήθηκε υπό το πρίσμα των νέων οικονομικών δεδομένων υψηλό: κάθε ώρα πτήσης στοίχιζε 16.350 ευρώ, υπερδιπλάσιο του αντίστοιχου των F-16 Block 52+ Advanced το οποίο ανέρχεται στα 6.019 ευρώ.

Αυτό που έκανε τα αναγνωριστικά Phantom πραγματικά πολύτιμα ήταν η «στρατηγική» κάμερα LOROP (LOng Range Oblique Photography) KS-127A, το επιχειρησιακό «βαρύ χαρτί» στην τακτική αναγνώριση, με δυνατότητα αυτόματων λήψεων από ύψος 35.000-40.000 ποδών και εις βάθος 35 ναυτ. μιλίων –και ο νοών νοείτω. Εφοδιασμένη με φακό 66 ιντσών, η μοναδική αυτή φωτομηχανή μπορούσε να περιστρέφεται (κατακόρυφα και πλάγια) εν πτήσει, φωτογραφίζοντας ζωτικής σημασίας στόχους από διαφορετικές γωνίες! Οι δυνατότητές της ακόμη και σήμερα δύσκολα θα ξεπερασθούν, λένε στο OnAlert χειριστές αναγνώρισης με μερικές χιλιάδες ώρες πτήσης στο ενεργητικό τους.

Αν δεν είχε ληφθεί η απόφαση απόσυρσής τους και συνέχιζαν να περνούν τις προβλεπόμενες επιθεωρήσεις PDM, τα αεροσκάφη θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν τουλάχιστον μια ακόμη πενταετία ή και περισσότερο, εκτιμούν χειριστές της 348 ΜΤΑ, καθώς πρόβλημα ωρών πτήσης ή ανταλλακτικών δεν υπήρχε. «Σήμερα θα μπορούσαμε να είχαμε ακόμη και 17 αεροσκάφη εν ενεργεία», σημειώνουν. Και με την Τουρκία να ανεβάζει το θερμόμετρο στο Αιγαίο κατά το δοκούν, η παραμονή των RF-4E σε υπηρεσία ίσως ήταν μια ακόμη εγγύηση αποτροπής. 

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια