Έδιωξαν γυναίκα από την Όπερα στην Γαλλία επειδή φορούσε μπούρκα!

Πρόσφατα, κατά την διάρκεια της παράστασης της «Τραβιάτα» του Βέρντι στην Όπερα της Βαστίλης, στη γαλλική πρωτεύουσα, οι άντρες ασφαλείας του κτηρίου ζήτησαν από γυναίκα που καθόταν στην πρώτη σειρά και φορούσε το παραδοσιακό μουσουλμανικό πέπλο νικάμπ, να το βγάλει ή να φύγει από την αίθουσα.

Το παράδοξο γεγονός συνέβη, σύμφωνα.... με τον γαλλικό Τύπο, στις 3 Οκτωβρίου, αλλά είδε το φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα, όταν το περιστατικό πυροδότησε συζητήσεις και αντικρουόμενες απόψεις ανάμεσα σε θεατές και εργαζόμενους.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες η γυναίκα, που συνοδευόταν από έναν άντρα, πρέπει να προερχόταν από κράτος του Αραβικού Κόλπου και να ήταν εύπορη, αφού τα εισιτήρια στην πρώτη σειρά της Όπερας κοστίζουν 231 ευρώ το άτομο.

Όταν η γυναίκα μπήκε στην αίθουσα δεν έγινε αντιληπτή από το προσωπικό του θεάτρου, αλλά κατά την διάρκεια της δεύτερης Πράξης μια τραγουδίστρια την εντόπισε και ειδοποίησε τον αναπληρωτή διευθυντή Jean-Philippe Thiellay, ενώ παράλληλα οι καλλιτέχνες αρνήθηκαν να συνεχίσουν το πρόγραμμά τους, αν η άγνωστη θεατής δεν αποκάλυπτε το πρόσωπό της.

Σημειώνεται, ότι στη Γαλλία από το 2011 απαγορεύεται στους δημόσιους χώρους να φορούν οι γυναίκες μπούρκα και η παράβαση του νόμου τιμωρείται με πρόστιμο 150 ευρώ και με την υποχρέωση να παρακολουθήσουν μαθήματα για την απόκτηση ιθαγένειας.

Ένας υπάλληλος από την ασφάλεια της Όπερας ειδοποίησε την γυναίκα για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε και εκείνη προτίμησε να αποχωρήσει με τον συνοδό της και μάλιστα, χωρίς να ζητήσει επιστροφή του εισιτηρίου, παρά να αποκαλύψει το πρόσωπό της και να αποχωριστεί την μπούρκα.

Ο επικεφαλής της χορωδίας της Όπερας, José-Luis Basso, δήλωσε στον γαλλικό Τύπο ότι δεν επιθυμεί να κάνει δηλώσεις για το θέμα το οποίο αφορά την διοίκηση και δεν είναι καλλιτεχνικό. Ενώ, ο Guy Laurent, ένας τακτικός θεατής στην Όπερα της Βαστίλης αναρωτήθηκε: «Τι το κακό θα έκανε μια γυναίκα με καλυμμένο πρόσωπο που καθόταν ήσυχα ανάμεσα στους θεατές;».

Εκπρόσωπος του γαλλικού υπουργείου Πολιτισμού δήλωσε ότι ο υπουργός θα εκδώσει νέες οδηγίες για το θέμα, το οποίο θα πρέπει να προσεγγίζεται με ευγένεια κατά την είσοδο σε χώρους θεαμάτων, ενώ οι συνδικαλιστές της Όπερας της Βαστίλης συζήτησαν για το συμβάν που προέκυψε σε μια συνέλευσή τους την Πέμπτη. Ένας εργαζόμενος, αυτόπτης μάρτυρας του περιστατικού, δήλωσε ότι η Όπερα έχει κάνει «επίθεση γοητείας» σε τουρίστες από κράτη της Μέσης Ανατολής, οι οποίοι ξοδεύουν πολλά χρήματα και έχουν υψηλή αγοραστική δύναμη και αυτοί οι τουρίστες έχουν αυξήσει τις πωλήσεις εισιτηρίων στην Όπερα του Παρισιού.

Αλήθεια σκεφτείτε τι θα γίνονταν αν και στις δυο αυτές υποθέσεις εμπλέκονταν η χώρα μας. Σκεφτείτε αν είχε ζητηθεί από μια μουσουλμάνα με την κλασική ισλαμική αμφίεση που θα ήθελε να εμφανιστεί σε ελληνικό δημόσιο χώρο, ή σε κάποιο ελληνικό θέατρο, να φύγει αν δεν βγάλει την αμφίεση της. Θα ξεσηκώνονταν θύελλα αντιδράσεων και έντονων διαμαρτυριών για… κατάφορη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, για θρησκευτική καταπίεση, για ρατσιστικές πρακτικές, για αναχρονισμό και για παραβίαση των ευρωπαϊκών κεκτημένων. Ευτυχώς που υπάρχουν οι Γάλλοι, οι Ελβετοί, οι Αυστριακοί και οι Δανοί, για να μας διδάξουν το πώς αντιδρούν στις χώρες τους που σέβονται την εθνική τους υπόσταση, με τις μουσουλμανικές προκλήσεις που προσβάλλουν τον δημόσιο βίο αυτών των χωρών.

Αυτοί δηλαδή έχουν εθνική αξιοπρέπεια και εμείς την έχουμε χάσει και συμπεριφερόμαστε σαν… απολωλότα κύμβαλα ηλιθιότητας και εθνικής μειοδοσίας ;

Αλλοίμονο μας!


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια