Π. Παυλόπουλος: "Ώρες-ώρες αισθάνομαι ότι ήδη έχω ξεπεράσει τα πολιτικά μου όρια. Κι αυτό μ’ ενοχλεί πραγματικά"

Σε συνέντευξη στην εβδομαδιαία οικονομική & πολιτική εφημερίδα «F&M VOICE» ο Προκόπης Παυλόπουλος μεταξύ άλλων είπε: 
- Η μακρά προεκλογική περίοδος που διανύουμε οφείλεται, σχεδόν αποκλειστικώς,, στην Αξιωματική Αντιπολίτευση. 
- το χρέος μας, υπό τα σημερινά δεδομένα, δεν είναι διαχειρίσιμο.
Σε ερώτηση για την συγκυβέρνηση Ν. Δημοκρατίας Πασόκ:  
- Ώρες-ώρες αισθάνομαι ότι ήδη έχω ξεπεράσει τα πολιτικά μου όρια.  Κι αυτό μ’ ενοχλεί πραγματικά. 
Για το αν θα είναι υποψήφιος στις επόμενες εκλογές είπε:
- Οι αποφάσεις μου αφορούν μόνον εμένα.  Εν πάση δε περιπτώσει, και κατά πάγια αρχή μου, δεν θα προσπαθήσω να επιβάλω την πολιτική μου παρουσία.

Διαβάστε ολόκληρη την συνέντευξη


1. Η Κυβέρνηση, παρ’ ότι προ ημερών έλαβε ψήφο εμπιστοσύνης, δεν κατόρθωσε να «κόψει» τη συζήτηση για τις ενδεχόμενες πρόωρες εκλογές. Καλώς ή κακώς, η κουβέντα αυτή -προεδρικής εκλογής και πρόωρων ή όχι εκλογών- έχει ανοίξει και πλέον δεν πρόκειται να κλείσει, μέχρι να αποδειχθεί αν μπορεί ή όχι να ξεπεράσει τον «κάβο» της προεδρικής εκλογής, με ευθύνη τόσο της συγκυβέρνησης (βλ. προσωπικές δηλώσεις Βενιζέλου, αλλά και του Αντώνη Σαμαρά), όσο και της αντιπολίτευσης.  Μήπως θα ήταν πιο σώφρον να επέσπευδε ο Πρωθυπουργός αυτή την κοινοβουλευτική διαδικασία;  
Χωρίς να παραγνωρίζει κανείς τις ευθύνες του κ. Ε. Βενιζέλου για την παρατεταμένη εκλογολογία –είναι, άλλωστε, γνωστή η κατάσταση που επικρατεί στο ΠΑΣΟΚ και η οποία θυμίζει πραγματικό «διχασμό κομματικής προσωπικότητας»- η αλήθεια είναι μια: Η μακρά προεκλογική περίοδος που διανύουμε οφείλεται, σχεδόν αποκλειστικώς,, στην Αξιωματική Αντιπολίτευση.  Δηλαδή στην εμμονή του ΣΥΡΙΖΑ που θέλει να χρησιμοποιήσει την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας για να οδηγήσει την Χώρα σ’ εκλογές.  Πρόκειται για έμμεση πλην σαφή καταστρατήγηση του Συντάγματος, η οποία δεν εξυπηρετεί την ομαλή λειτουργία του πολιτικού μας συστήματος.  Κι επειδή στο σημείο τούτο ο κ. Α. Τσίπρας ακολουθεί, δυστυχώς, τον δρόμο που χάραξε ο κ. Γ. Παπανδρέου το 2009, έχω τονίσει επανειλημμένως ότι ο τελευταίος και η πολιτική του τακτική είναι παράδειγμα προς αποφυγήν και όχι παράδειγμα προς μίμηση.  Κατά τα λοιπά, όπως έχω επίσης επανειλημμένως επισημάνει, τέτοια επίσπευση της διαδικασίας εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας δεν επιτρέπεται κατά το Σύνταγμα. 

2. Θα επιμείνω σ’ αυτό, γιατί είναι ηλίου φαεινότερο ότι είτε η παρούσα είτε μια νέα κυβέρνηση θα μπορούσε να κάνει μια ουσιαστική, υπεύθυνη, σοβαρή διαπραγμάτευση με την ΕΕ και το ΔΝΤ, χωρίς «κρυφή ατζέντα», «πολιτική ξεροκεφαλιά» (π.χ. το ρίσκο της εξόδου στις αγορές), αλλά και γενικά χωρίς αυτή να επηρεάζεται από το άγχος και το βάρος των ενδεχόμενων πρόωρων εκλογών με αποτέλεσμα ακόμη και οι δανειστές μας να δείχνουν «κουμπωμένοι».
Ακριβώς επειδή συμβαίνει, τουλάχιστον κατά βάση κι όχι μ’ ευθύνη του κ. Πρωθυπουργού, αυτό που περιγράφετε, για τούτο και οι πολιτικές ευθύνες της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης είναι μεγάλες.  Η δε χρησιμοποίηση του θεσμού του Προέδρου της Δημοκρατίας για την εξυπηρέτηση κομματικών σκοπιμοτήτων τις καθιστά ακόμη μεγαλύτερες.

3. Πως γίνεται το χρέος της χώρας να μην ήταν βιώσιμο το 2010 όταν ήταν στο 120% του ΑΕΠ και σήμερα που το χρέος βρίσκεται στο 170% του ΑΕΠ να λέει ακόμη και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ότι είναι βιώσιμο; Εσείς, τι λέτε: είναι;
Πριν απ’ όλα δεν χρησιμοποιώ τον όρο «βιώσιμο», γιατί είναι αλυσιτελής.  Προτιμώ τον όρο «διαχειρίσιμο». Μ’ αυτή την έννοια το χρέος μας, υπό τα σημερινά δεδομένα, δεν είναι διαχειρίσιμο.  Ούτε ο κ. Πρωθυπουργός ισχυρίσθηκε ότι είναι διαχειρίσιμο. Απλώς τόνισε ότι, όπως προκύπτει και από τις δεσμεύσεις των δανειστών μας, ύστερα από τους κατάλληλους χειρισμούς –π.χ. επιμήκυνση, περίοδος χάριτος, μείωση επιτοκίου κλπ-  το χρέος θα μπορέσει να καταστεί διαχειρίσιμο. 

4. Ξέρετε, σύμφωνα με απολύτως έγκυρους υπολογισμούς, η Ελλάδα θα πρέπει να εξασφαλίσει 25 δις ευρώ απ’ τις αγορές για τη 2ετία 2015-16, προκειμένου να διακόψει το χρηματοδοτικό πρόγραμμα απ’ το ΔΝΤ τον προσεχή Δεκέμβριο. Κατά τη γνώμη σας, πόσο επικίνδυνο, αλλά και πόσο υπεύθυνο, μπορεί να είναι αυτό το εγχείρημα; Η Ελληνική Κυβέρνηση πρέπει να τολμήσει αυτό το «μετέωρο άλμα»; 
Ακολουθώ πιστά την ρήση του Κωνσταντίνου Καραμανλή ότι «πολιτική με συμβουλές δεν γίνεται».  Πολλώ μάλλον όταν και δεν μου έχει ζητηθεί η γνώμη μου και αναρμόδιος είμαι.  Πιστεύω όμως ότι το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης θα χειρισθεί το θέμα με την δέουσα σοβαρότητα και σωφροσύνη.

5. Θα σας πω ότι παρακολουθώντας κανείς τις δημόσιες τοποθετήσεις σας, βρίσκει να έχετε πολλά κοινά στον πολιτικό σας λόγο με αρκετά κορυφαία στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Θα έλεγε κανείς ότι οι θέσεις σας ταυτίζονται κιόλας σε πολλά σημεία μ’ αυτές του Αλέξη Τσίπρα. Πιστεύετε ότι θα μπορούσατε να συνυπάρξετε σε μια κυβέρνηση μαζί τους;
Το αν ορισμένες θέσεις του κ. Α. Τσίπρα και του ΣΥΡΙΖΑ βρίσκονται κοντά στις θέσεις του ριζοσπαστικού φιλελευθερισμού με κοινωνικό πρόσωπο, δηλαδή κοντά στην ιδεολογία της ΝΔ όπως αυτή προσδιορίσθηκε από τον ιδρυτή της Κωνσταντίνο Καραμανλή, και στην οποία μένω πάντα πιστός,  είναι δικό τους ζήτημα.  Ως προς μια ενδεχόμενη κυβερνητική συνεργασία ΝΔ –ΣΥΡΙΖΑ θα επρόκειτο, λόγω των τεράστιων ιδεολογικών και προγραμματικών διαφορών, για έναν «αναγκαστικό πολιτικό γάμο».  Έχετε δει ποτέ αναγκαστικό πολιτικό γάμο να έχει αίσιο τέλος;

6. Στο ίδιο ψηφοδέλτιο θα τολμούσατε να ήσασταν ή αυτό αποτελεί «ταμπού»; 
Η προηγούμενη απάντησή μου είναι σαφής.  Επιπλέον έχω αποδείξει ότι, ως πολιτικός, δεν ακολουθώ ευκαιριακές διαδρομές ούτε ταξιδεύω με «σημαίες ευκαιρίας».

7. Με το ΠΑΣΟΚ πάντως σήμερα, των κ. Βενιζέλου, Παπανδρέου και Σημίτη, είσαστε… Προσωπικά, με το χέρι στην καρδιά, για πόσο ακόμη μπορείτε να το αντέξετε αυτό;
Ώρες-ώρες αισθάνομαι ότι ήδη έχω ξεπεράσει τα πολιτικά μου όρια.  Κι αυτό μ’ ενοχλεί πραγματικά. 

8. Θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι ο κόσμος της «καραμανλικής» και «μητσοτακικής» ΝΔ έχει πάρει διαζύγιο με το κόμμα του κ. Σαμαρά, περισσότερο γιατί συγκυβέρνα με το ΠΑΣΟΚ του Βενιζέλου και των στελεχών του «σημιτικού μπλοκ» και λιγότερο γιατί έχει λάβει βάναυσα μέτρα; Ξέρετε πολλοί λένε: «αν έκανε ο Σαμαράς τη μία εξεταστική που είχε δεσμευθεί και βλέπαμε τους πολιτικούς υπαίτιους για την κατάντια της χώρας να τιμωρούνται, θα αντέχαμε τις οικονομικές θυσίες που ζητά». 
Επιτρέψατέ μου να διαφωνήσω.  Η ΝΔ έχει ως σήμερα μια συνεχή και συνεπή πολιτική πορεία.  Η συνύπαρξη με το ΠΑΣΟΚ υπήρξε, και αυτή, αναγκαστική υπό την έννοια που ήδη σας εξέθεσα, λόγω της λαϊκής ετυμηγορίας του Ιουνίου του 2012.  Δεν ήταν επιλογή του κ. Α. Σαμαρά.  Ως προς την Εξεταστική Επιτροπή για το «Μνημόνιο», πιστεύω ότι ο κ. Α. Σαμαράς, ως συνεπής πολιτικός που είναι, θα τιμήσει, σ’ εύθετο χρόνο, τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις για το καλό του Τόπου και του Λαού μας και για να λάμψει η αλήθεια ως προς το πώς οδηγηθήκαμε στον εφιάλτη των «Μνημονίων».  

9. Είναι γνωστό ότι ανήκετε στον πυρήνα των συνομιλητών και των έμπιστων του κ. Κώστα Καραμανλή, ο οποίος προσωπικά γνωρίζω ότι σας εκτιμά και σας υπολογίζει. Τι έχετε αποκομίσει, θα δεχόταν αν καλούνταν απ’ τον πολιτικό κόσμο και τον Ελληνικό Λαό (στο άμεσο ή το απώτερο μέλλον) να διαδραματίσει έναν οικουμενικό ρόλο μιας νέας διακυβέρνησης; 
Είμαι ένας από τους πολλούς καλούς φίλους του κ. Κώστα Καραμανλή και τίποτα παραπάνω.  Διευκρινίζω δε τούτο:  Δεν τον εκφράζω αυθεντικώς ούτε επιχειρώ κάτι τέτοιο, γνωρίζοντάς τον καλά.  Κι ακριβώς γι’ αυτόν το λόγο τονίζω πως ο κ. Κώστας Καραμανλής ασκεί στο ακέραιο και με υψηλό αίσθημα ευθύνης τα πολιτικά και κοινοβουλευτικά του καθήκοντα και από την σημερινή του θέση, στηρίζοντας την Κυβέρνηση του κ. Α. Σαμαρά για να βγάλει τον Τόπο και τον Λαό μας από τον μνημονιακό εφιάλτη των Κυβερνήσεων Γ. Παπανδρέου-Λ. Παπαδήμου.  Πέραν τούτου δεν ασχολείται με σενάρια και, το κυριότερο, ενοχλείται απ’ αυτά, έστω κι αν κάποιοι τα επινοούν ανιδιοτελώς.  

10. Τι σας έχει πει: Είναι πιο κοντά στο να «αποχωρίσει» απ’ το ψηφοδέλτιο της ΝΔ στις επόμενες εκλογές, όποτε κι αν τελικά γίνουν αυτές;
Σας το διευκρίνισα ήδη με την προηγούμενη απάντησή μου:  Δεν είμαι –ούτε επιχειρώ να γίνω- αυθεντικός ερμηνευτής κι εκφραστής του κ. Κώστα Καραμανλή. Διότι αν έκανα το αντίθετο θα ήταν σαν να πρόδιδα την βαθειά και μακροχρόνια φιλία μας.   Και ξανατονίζω: Ουδείς δικαιούται να παραγνωρίζει το υψηλό πολιτικό και κοινοβουλευτικό ήθος του κ. Κώστα Καραμανλή.

11. Εσείς; Τι θα κάνετε; Έχετε αποφασίσει; Θα είστε υποψήφιος και που; Ενδέχεται να επηρεαστείτε απ’ την όποια απόφαση του Κώστα Καραμανλή; 
Οι αποφάσεις μου αφορούν μόνον εμένα.  Και θα ληφθούν εν ευθέτω χρόνο, με αποκλειστικό γνώμονα την δυνατότητά μου και την χρησιμότητά μου να συμβάλλω σύμφωνα με τις δυνάμεις μου και τις ανάγκες της Παράταξής μου.  Εν πάση δε περιπτώσει, και κατά πάγια αρχή μου, δεν θα προσπαθήσω να επιβάλω την πολιτική μου παρουσία. 

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια