Ας δούμε τα ψέματα του ανιστόρητου Νίκου Δήμου ένα-ένα με ιστορικά ντοκουμέντα....

Το ότι ο Δήμου δεν παραθέτει καθόλου πηγές αυτομάτως στερεί εγκυρότητα από τα γραφόμενά του. 
Για το ότι η επανάσταση του 21 απέτυχε ολοκληρωτικά κάνει λάθος. 
Οι Έλληνες δεν είχαν συνθηκολογήσει. Ο στρατός του Ιμπαρήμ έλεγχε τα αστικά κέντρα, αλλά αντιμετώπιζε ανταρτοπόλεμο και υφίστατο φθορές. Αδυνατούσε να ελέγξει πλήρως την Πελοπόννησο.

Υπήρχαν εμφύλιοι που οφείλονταν σε αντιθέσεις τάξεων και κοινωνικών συμφερόντων, αλλά ο αφορισμός «Η επανάσταση απέτυχε επειδή οι Έλληνες πολεμούσαν περισσότερο μεταξύ τους, παρά με τους Τούρκους» είναι ατεκμηρίωτος και στερείται σοβαρότητος. Και το ευφυολόγημα του Παπαγιώργη δεν είναι ιστορική τεκμηρίωση. 

Ας πούμε μερικές ιστορικά εξακριβωμένες αλήθειες, γράφει ο Νίκος Δήμου και αναφέρει μια σειρά από ψέμματα ή πλαστογραφήσεις της αλήθειας.

1. Η επανάσταση ξεκίνησε όχι από τους ηρωικούς αρματολούς και κλέφτες αλλά από φιλήσυχους αστούς εμπόρους που ζούσαν έξω από την Ελλάδα. 
Η αλήθεια είναι πως την Φιλική Εταιρεία ίδρυσαν έμποροι, αλλά τα στα χιλιάδες μέλη της υπήρχαν κληρικοί και άλλες τάξεις. Οι 5.000 Μανιάτες που κήρυξαν την Επανάσταση στην Αρεόπολη δεν ήταν -στην πλειοψηφία τους- αστοί.

2. Η Εκκλησία όχι μόνο δεν πρωτοστάτησε στον Αγώνα αλλά τον πολέμησε με κάθε τρόπο. 
Η αλήθεια είναι ότι ο Πατριάρχης αφόρισε τον Υψηλάντη και τον Ρήγα Φεραίο, αλλά ο κατώτερος κλήρος συμμετέχει στην Επανάσταση και μάλιστα ως -πολλές φορές- καθοδηγητής.

3. "Και όσοι δεν συμπαθούν τους Αλβανούς θα έπρεπε να ξέρουν πως μερικοί από τους πιο γενναίους οπλαρχηγούς και καπεταναίους μας ήταν Αρβανίτες που δεν μιλούσαν καν τα ελληνικά. Κι όταν ο Μαυροκορδάτος έβγαλε λόγο στα πληρώματα του Ελληνικού στόλου χρειάστηκε μεταφραστή γιατί δεν κατάλαβαν λέξη (το γράφει ο Παπαρρηγόπουλος) 
Τεράστιο ψέμα είναι και αυτό γιατί ο Μαυροκορδάτος μιλούσε στην καθαρεύουσα και κανείς δεν καταλάβαινε τι έλεγε, γιαυτό κάποιος μετέφραζε.
Η αλήθεια είναι ότι ο Νίκος Δήμου μπλέκει τους Αρβανίτες με τους Αλβανούς και τις τοπικές διαλέκτους με "εθνικές γλώσσες" εθνών-κρατών που δεν είχαν σχηματισθεί ακόμη.

Συμπέρασμα: Δεν μπορούμε να χρησιμοποιούμε την μεταγενέστερη έννοια του έθνους για να αναλύσουμε τα γεγονότα την ίδια στιγμή που την απορρίπτουμε. Ο Νίκος Δήμου θα ήταν πιο σοβαρός ως ιστοριολόγος, αν έλεγε π.χ. ποια γλώσσα μιλούσαν οι "Αλβανο-αρβανίτες", πότε δημιουργήθηκε αυτή και πως κόπτονται αρχηγοί όπως ο Κολοκοτρώνης για το ΄"γένος" των Ελλήνων και την "Πίστη" ενώ είναι αλλοεθνείς.

Οι Αρβανίτες, απ το μεσαίωνα ακόμη, αναφέρονται ξεκάθαρα από διάφορες πηγές ως Έλληνες. Στα αρχεία της γαληνότατης δημοκρατίας της Βενετίας, αναφέρονται ως : Έλληνες που μετοίκισαν στη Στερεά Ελλάδα και την Πελοπόννησο. Επίσης, από άλλες βυζαντινές πηγές, αναφέρεται ως τόπος καταγωγής τους τα Άρβανα (εξ ου κ το Αρβανίτες) μεσαιωνική ονομασία περιοχής της Βορείου Ηπείρου. Όσον αφορά τη γλώσσα, αυτό είναι θέμα γλωσσολογίας και μπορείτε εύκολα να το ερευνήσετε.

Δεν μπορώ να καταλάβω το μένος ορισμένων εναντίον του Γένους μας (ειδικότερα εν μέσω προκλήσεων σε μέρες σαν τη σημερινή) όπως δε μπορώ να φανταστώ επίσης ότι αυτό γίνεται μη κατευθυνόμενα. 

Είπε ο Δήμου: Πότε θα διδαχθούν τα παιδιά την αλήθεια για το 21;
Δυστυχώς για σένα παραχαράκτη της ιστορίας τα παιδιά του λυκείου μαθαίνουν την ιστορία του '21 μέσα από καλά βιβλία που αναφέρουν τα γεγονότα όπως έγιναν, ίσως τα βιβλία του δημοτικού να είναι λίγο πιο "Εθνικού περιεχομένου", αλλά αυτό δεν είναι καθόλου κακό για την "εθνική τους ανάταση"....

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια