Λέανδρος Ρακιντζής: Kάπoιoς θέλει γίνει χαλίφης στη θέση του χαλίφη.

Άνθρωπος που πάει και παρακαλεί για να πάρει μια θέση, εξ ορισμού, δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητος. 
Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης με επισκέφθηκε για να μου πει στην ουσία ότι με καταργεί. 
Η διαδικασία της κατάργησης του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια. 
Ο θεσμός έπεσε θύμα και εκείνων που ήθελαν να ξεπλύνουν εκκρεμείς πειθαρχικές υποθέσεις. 
Η κίνηση της συγχωνεύσεως....
είναι συνέχεια μιας προσπάθειας συνωμοτικής.

Αυτές είναι μερικές μόνο από τις επισημάνσεις που κάνει σε μια συνέντευξη χείμαρρο στον "Ε" ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης. Ο Λέανδρος Ρακιντζής αφήνει αιχμές και υπαινίσσεται ότι στελέχη του ΣΕΕΔΔ κρύβονται πίσω από την κατάργηση του θεσμού του οποίου ηγείται για εννέα χρόνια.  

Γιατί η προωθούμενη συνένωση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ), υπό την σκέπη μιας νέας Ανεξάρτητης Αρχής, σας βρίσκει αντίθετο 
Είναι γνωστό ότι αυτή εδώ η υπηρεσία λειτουργεί σωστά. Επομένως, δεν χαλάς μια υπηρεσία η οποία είναι επιτυχημένη και έχει αναγνώριση για να φτιάξεις μια άλλη με αβέβαιο αποτέλεσμα, και μάλιστα όταν αυτή η υπηρεσία που θα γίνει δεν είναι τίποτα άλλο από μια μετεξέλιξη του ΣΕΕΔ. Έχει ελάχιστα στοιχεία από μας, άρα δεν είναι συγχώνευση. Η άποψή μου είναι ότι στο νέο σχήμα δεν θα αλλάξει τίποτα, αλλάζει μόνο όνομα. Αυτό όμως δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον Γενικό Επιθεωρητή, που είναι πολύ επιτυχημένος, τόσο στην πράξη όσο και στη κοινή γνώμη. Η νέα Αρχή δεν έχει ούτε την ικανότητα ούτε τη δυνατότητα να λειτουργήσει όπως ο Γενικός Επιθεωρητής. 

Πιστεύετε ότι θα είναι λιγότερο ανεξάρτητος ο επικεφαλής της νέας Αρχής 
Δεν θα είναι καθόλου ανεξάρτητος. Αν και δεν ξέρουμε ποιος θα είναι, μιλάνε για εγνωσμένου κύρους, αλλά στην ουσία κάποιοι προσπαθούν να ικανοποιήσουν τις φιλοδοξίες τους. Αυτοί λοιπόν οι οποίοι στοιβάζονται και σπρώχνονται στο υπουργείο για να ικανοποιηθούν οι φιλοδοξίες τους, εξ ορισμού, αποκλείεται να είναι ανεξάρτητοι. Άνθρωπος που πάει και παρακαλεί για να πάρει μια θέση, εξ ορισμού, δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητος

Πιστεύετε ότι η διαδικασία αποψίλωσης του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό 
Λοιπόν, απ' ό,τι λέγεται, διότι εγώ ήμουν μακριά νυχτωμένος, έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό. Από την εποχή που ήταν υπουργός ο Γ. Ραγκούσης. Αποδεικνύεται όμως, βάσει εγγράφων, ότι όλα ξεκινάνε από την αφαίρεση του δικαιώματός μου να διατυπώνω ενστάσεις επί των πειθαρχικών αποφάσεων, κάτι που έγινε με τον Ν. 457 2012. Αυτό συνεχίστηκε με μια αμφισβητούμενη έκθεση αξιολόγησης. Εγώ θεωρώ ότι η σημερινή κίνηση της συγχωνεύσεως είναι συνέχεια μιας προσπάθειας συνωμοτικής. Υπήρξαν, δηλαδή, κάποιοι άνθρωποι στην αξιολόγηση οι οποίοι στόχευαν να υπονομεύσουν τον θεσμό του Γενικού Επιθεωρητή: Ήρθαν επί σκοπώ. Χωρίς να αξιολογήσουν τι έργο παράγει ο ΓΕΔΔ ζήτησαν τη συγχώνευση του σώματος. Το έγγραφο που συνέταξαν δεν μας κοινοποιήθηκε ποτέ. Το έγγραφο που συνέταξαν ήταν περιορισμένο σε ελάχιστες γραμμές, χωρίς επιστημονική μέθοδο και βασισμένο σε λανθασμένα περιστατικά. Τι εννοώ: είχε παραλείψει τις δικές μου αρμοδιότητες και τις κατέβαζε ώστε να φανεί ότι είμαστε ισότιμοι ισόβαθμοι με το ΣΕΕΔ. Δηλαδή, ενώ εγώ, ως υπέρτερος θεσμός που ελέγχω και συντονίζω το έργο των άλλων σωμάτων, εμφανιζόμουν στην αξιολόγηση ισότιμος με τον επικεφαλής του ΣΕΕΔ. Επιπλέον, οι αξιολογητές δεν ήταν ανώτατα στελέχη, αλλά υπάλληλοι, στελέχη της δημόσιας διοίκησης. Στην πράξη, δηλαδή, απλοί υπάλληλοι αξιολόγησαν τον Γενικό Επιθεωρητή, ο οποίος είναι πρόεδρος ανεξάρτητης Αρχής και έχει βαθμό προέδρου του Νομικού Συμβουλίου. Εδώ κανονικά θα έπρεπε να αρνηθούν να μας αξιολογήσουν. Διότι σε τέτοιες περιπτώσεις, όταν αξιολογείται ένας ανώτερος, πάντα τον αξιολογεί κάποιος ίσου βαθμού τουλάχιστον. Άρα, λοιπόν, εκεί υπέπεσαν σε ένα ατόπημα. Η επιτροπή θα έπρεπε να απαντήσει ότι δεν μπορεί να αξιολογηθεί από εμάς ο Γενικός Επιθεωρητής. 

Να συμπεράνω ότι συμμερίζεστε την άποψη ότι κάποιοι επιχείρησαν να προχωρήσουν στην υποβάθμιση του ρόλου σας με στόχο να πετύχουν ξέπλυμα υποθέσεων 
Κοιτάξτε, είναι γεγονός ότι με την αφαίρεση του δικαιώματος της ένστασης κατά αποφάσεων πειθαρχικών συμβουλίων ξεπλύθηκαν παρά πολλές υποθέσεις. Το διάστημα αυτό βγήκαν απαλλακτικές αποφάσεις και κάποιες υποθέσεις μπήκαν στο αρχείο. 

Το διάστημα αυτό, που ήταν σε εξέλιξη η κατάρτιση του νέου θεσμού, είχατε κάποια επικοινωνία με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου 
Τον υπουργό τον έχω δει τρεις φορές όλες όλες. Την πρώτη φορά τού έδωσα τις θέσεις μου και προφορικά και γραπτά για να μου δώσει και πάλι το δικαίωμα ενστάσεως, αλλά μου το απέρριψε. Μου απάντησε ότι εγώ συμφωνώ με την άποψη ότι η αρμοδιότητα της ένστασης δεν πρέπει να είναι στον Γενικό Επιθεωρητή . 

Τελικά τι έγινε και άλλαξε γνώμη ο υπουργός και επέστρεψε η αρμοδιότητα και πάλι σε εσάς με τον Ν. 4157 
Προφανώς η διοίκηση διαπίστωσε ότι δεν μπορούσε να κάνει ενστάσεις. Πρέπει να σημειώσω ότι οι ενστάσεις που έκανα ήταν περισσότερες από αυτές που έκανε όλη η διοίκηση μαζί. Αυτό δεν αξιολογήθηκε από την επιτροπή αξιολογήσεως. Δεν ήταν ικανοί να το αξιολογήσουν

Η απάντηση που είχατε από τον υπουργό στο επιχείρημα σας ότι με τη συγχώνευση των δύο σωμάτων αποδυναμώνεται ο θεσμός ποια ήταν 
Είναι γεγονός ότι, με την αφαίρεση του δικαιώματος της ένστασης κατά αποφάσεων πειθαρχικών συμβουλίων, ξεπλύθηκαν παρά πολλές υποθέσεις. Το διάστημα αυτό βγήκαν απαλλακτικές αποφάσεις και κάποιες υποθέσεις μπήκαν στο αρχείο Ο υπουργός μού απάντησε ότι ο νόμος είναι σωστός και είναι πολιτική απόφαση η συγχώνευση των δύο σωμάτων. Κατόπιν αυτού, εγώ δεν επέμεινα. Ο υπουργός με επισκέφθηκε, τιμή μου. Πρώτη φορά στα τόσα χρόνια με επισκέπτεται επίσημα υπουργός. Βέβαια, μου ανήγγειλε ότι καταργούμαι. Διότι η άποψή μου είναι ότι είναι κατάργηση, όχι συγχώνευση. Καταρχήν αφαιρείται ο τίτλος μου. Δεν υπάρχει ο Γενικός Επιθεωρητής. Όλος ο κόσμος ξέρει τον Γενικό Επιθεωρητή. 

Στο σημείο αυτό προκύπτει ένα ερώτημα: Μα καλά, αφού είστε ένας τόσο επιτυχημένος θεσμός, γιατί σας καταργούν
Μας καταργούν γιατί κάποιος θέλει να γίνει χαλίφης στη θέση του χαλίφη

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι διαμαρτύρεστε καθώς χάνετε την καρέκλα
Ακούστε, εγώ έχω κλείσει τον κύκλο μου. Είμαι επίτιμος αρεοπαγίτης είμαι εννέα χρόνια εδώ πέρα. Σαφώς δεν μπορώ να μείνω για πάντα σ' αυτή τη θέση, αλλά τον θεσμό που έχω δημιουργήσει δεν θα ήθελα να τον δω να εξαφανίζεται. 

Παρασκηνιακά τόσα χρόνια συζητιέται ότι υπάρχει μια κόντρα με το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης. Γιατί συμβαίνει αυτό 
Επειδή είναι παλαιότερο σώμα και μεγαλύτερο, έχει περισσότερους επιθεωρητές, και κάποιοι από αυτούς δεν έβλεπαν με καλό μάτι ότι εγώ ήμουν υπέρτερος θεσμός και τους αξιολογούσα, τους έδινα εντολές ελέγχου, επανελέγχου και ήλεγχα τα πορίσματά τους. Υπήρχαν προβλήματα σε σχέση με την ολοκλήρωση των πορισμάτων τους Μερικές φορές καθυστερούσαν παρά πολύ. Καθυστερούσαν και τις εντολές μου, με συνέπεια να αναγκάζομαι να απευθυνθώ και με δεύτερο έγγραφο, ώστε να μου απαντήσουν γιατί καθυστερούν. Αναπτύσσονταν θύλακες ανταγωνισμού και περιχαράκωσης. 

Ποιες είναι οι σκέψεις σας έπειτα από τόσα χρόνια σ' αυτό τον θεσμό 
Κατάφερα να δημιουργήσω έναν θεσμό γνωστό πανελληνίως. Πολλοί θεωρούν ότι ήταν το μόνο καταφύγιο του πολίτη και πολλές φορές καταφέραμε να είμαστε αποτελεσματικοί. Κατάφερα να οργανώσω μια ομάδα συνεργατών οι οποίοι δεν δουλεύουν ως δημόσιοι υπάλληλοι. Εχουμε ελευθερία γνώμης και κινήσεων, και αυτό είχε ως συνέπεια να έχουμε καλά αποτελέσματα. Το σημαντικότερο: εγώ αναλάμβανα όλη την ευθύνη, καθώς όλα τα έγγραφα έφεραν τη δική μου υπογραφή, σε άλλες υπηρεσίες υπογράφουν άλλοι. Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω και τα Μ Μ Ε, τα οποία όλα αυτά τα χρόνια βοήθησαν σημαντικά στο να αναδείξουμε επιτυχώς το έργο μας. 

"Επενδυτής"

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια