Επέκταση του τραμ προς Πειραιά.


Το έργο της επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά είναι μια σαφώς θετική και σημαντική εξέλιξη, συνολικά για τον ευρύτερο συγκοινωνιακό σχεδιασμό στην Αθήνα είπε ο κ. Χατζηδάκης και συνέχισε.
Ξέρετε ότι παρά τις οικονομικές δυσκολίες το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα σε σχέση με το συγκοινωνιακό έργο και να αναβαθμιστεί η εξυπηρέτηση των πολιτών.
Προς αυτή την κατεύθυνση έχουν αναληφθεί πολλές και διαφορετικές πρωτοβουλίες. Ξεκινώ από....
την επέκταση του Μετρό, για να επιβεβαιώσω ακόμη μια φορά ότι τα έργα προχωρούν πλέον με βάση τον γνωστό σχεδιασμό. Μέχρι τον Απρίλιο το Μετρό θα έχει πάει στην Ανθούπολη, μέχρι τον Ιούλιο θα έχει πάει στο Ελληνικό, αφού περάσει από τους προηγούμενους σταθμούς Ηλιούπολη, Αργυρούπολη και Άλιμο και μέχρι το Σεπτέμβριο θα έχει πάει στο Χαϊδάρι.
Παράλληλα προχωρούν τα έργα που σχετίζονται με τον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιών, δηλαδή το έργο της τηλεματικής, όπου θα έχουμε μειοδότες μέχρι τον Ιούνιο και το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που επίσης θα έχουμε μειοδότες μέχρι τον Ιούνιο.
Εννοείται ότι το έργο για το ηλεκτρονικό εισιτήριο το οποίο περιλαμβάνει και μπάρες στο Μετρό, εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής και εκτός από αυτό ξέρετε ότι είναι σε εξέλιξη και η προσπάθεια για το σχέδιο μετακίνησης υπαλλήλων από τα γραφεία στα εκδοτήρια και στους ελέγχους.
Παράλληλα, προχωρεί ο σχεδιασμός με βάση όλα όσα σας είχαμε πει για το νέο σταθμό των υπεραστικών λεωφορείων στον Ελαιώνα, που θα γίνει με τη μέθοδο ΣΔΙΤ. Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού120 εκ.ευρώ και θα παραδοθεί μέσα σε δυο χρόνια από την ώρα έναρξης της διαδικασίας.
Επίσης, υπενθυμίζω ότι υπάρχει το σχέδιο της κυβέρνησης για την πιστοποίηση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα και η πιστοποίηση αυτή συνδέεται και με τη χρηματοδότησή τους. Δηλαδή, είναι προϋπόθεση η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση των συγκοινωνιακών φορέων έτσι ώστε οι διοικήσεις να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους, αλλά και οι πελάτες, οι πολίτες δηλαδή που χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, να απολαμβάνουν καλύτερες συγκοινωνιακές υπηρεσίες.
Αυτά ως προς μια γενική υπενθύμιση της προσπάθειας που εξελίσσεται αυτή την ώρα για το συγκοινωνιακό έργο στην Αθήνα.
Έρχομαι στο έργο του Τραμ στον Πειραιά. Το έργο αυτό, η αλήθεια είναι, ότι είχε διάφορες περιπλοκές και καθυστερήσεις κατά τα τελευταία χρόνια. Δεν έχω κανένα λόγο να μην το παραδεχτώ, αλλά επιτέλους τα εμπόδια ξεπεράστηκαν. Και είναι ένα από τα έργα τα οποία θα συμβολίσουν, από την πλευρά τους, την επανεκκίνηση της μηχανής τουλάχιστον όσον αφορά τον κατασκευαστικό κόσμο της χώρας.
Σήμερα υπογράφεται η σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία. Πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα ενώσει το λιμάνι του Πειραιά με το σταθμό του Νέου Φαλήρου τον ΗΣΑΠ, της ΣΤΑΣΥ, μέσα σε 8 λεπτά. Είναι ένα έργο που περιλαμβάνει 12 νέες στάσεις και υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί κάθε μέρα 35.000 επιβάτες και χωρίς καμία αμφιβολία θα αλλάξει τη ζωή του Πειραιά.
Δεν υπάρχει καμία αντίρρηση ότι στο παρελθόν υπήρχαν διιστάμενες απόψεις και στην πειραϊκή κοινωνία ως προς τη χρησιμότητα του έργου. Το Τραμ είναι ένα καινούργιο συγκοινωνιακό μέσο αρκετά διαδεδομένο σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όχι στην Ελλάδα και γι” αυτό τον λόγο πολλές φορές διχάζει.
Αλλά είναι ένα μέσο μεταφοράς το οποίο σίγουρα μπορεί να εξυπηρετήσει την τοπική συγκοινωνία και επίσης χωρίς αμφιβολία είναι για να το πω ευθέως: η καλύτερα φυλασσόμενη λεωφορειολωρίδα.
Ασφαλώς σε μια πόλη καλά οργανωμένη και σε μια πόλη που έχει τα συγκοινωνιακά προβλήματα της Αθήνας, είναι αδύνατο σαν από θαύμα να χωρέσουν χωρίς κανένα πρόβλημα και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τα Ι.Χ. Αλλά παντού στην Ευρώπη δίνεται μια προτεραιότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Θεωρούμε ότι θα δημιουργήσει ένα νέο συγκοινωνιακό περιβάλλον στον Πειραιά με λιγότερες μετακινήσεις αυτοκινήτων. Υπολογίζεται ότι θα έχουμε 15.000 λιγότερα αυτοκίνητα κάθε μέρα στον Πειραιά, με λιγότερο θόρυβο και με μικρότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Όλα αυτά είναι σημαντικά, όπως επίσης σημαντικό είναι ότι από τη μια με το Τραμ και από την άλλη με το Μετρό, το οποίο ξεκινώντας από το Χαϊδάρι θα φτάσει στο λιμάνι του Πειραιά, ο Πειραιάς το βασικό λιμάνι της χώρας, θα συνδέεται απρόσκοπτα και με πολλά και διαφορετικά μέσα με το κέντρο της Αθήνας. Πράγμα, που θα δώσει νέες δυνατότητες στην πόλη, αλλά και θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Παράλληλα θέλω να πω ότι, μετά και από αιτήματα επίμονα πρέπει να πω του Δημάρχου της πόλης Βασίλη Μιχαλολιάκου, υπήρξε συνεννόηση με το υπουργείο και με την Αττικό Μετρό, έτσι ώστε να υπάρξουν ευρύτερες συγκοινωνιακές παρεμβάσεις στον Πειραιά που θα γίνουν από την Αττικό Μετρό και θα είναι προς όφελος των κατοίκων του Πειραιά, της πόλης συνολικότερα.
Άρα το υπουργείο δεν περιορίζεται απλά και μόνο στο να κατασκευάσει το έργο αυτό, την επέκταση δηλαδή του Τραμ από το Φάληρο στον Πειραιά. Κάνει και μια σειρά από ευρύτερες παρεμβάσεις στην πόλη του Πειραιά, που δεν θα περιοριστούν μόνο στο Τραμ. Θα επεκταθούν στο σύνολο της πόλης, άλλωστε την Πέμπτη έχει προσδιοριστεί από τώρα σύσκεψη με το Δήμαρχο για να συζητήσουμε οριζόντια στο επίπεδο του υπουργείου ποιες άλλες παρεμβάσεις πρέπει να γίνουν, για την αναβάθμιση του Πειραιά.
Το οφείλουμε στον Πειραιά, γιατί τα τελευταία χρόνια δεν έχει γίνει κανένα σημαντικό έργο στην πόλη. Ο Δήμαρχος το θέτει, έχει δίκιο και από την πλευρά του υπουργείου, είμαστε αποφασισμένοι να το αντιμετωπίσουμε.
Ο χρόνος αυτός, το 2013, θα είναι ένας κρίσιμος χρόνος συνολικά για την ελληνική οικονομία. Θεωρούμε ότι η επανεκκίνηση των δημοσίων έργων είναι ένας βασικός πυλώνας στον οποίο μπορούμε να στηριχθούμε για να περάσουμε σταδιακά από την ύφεση, πρώτα στην ανάκαμψη και μετά στην ανάπτυξη. Προτιθέμεθα λοιπόν, να δουλέψουμε με τον πιο συστηματικό τρόπο, με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα έτσι ώστε και από την πλευρά των δημοσίων έργων να υπάρξει η αναγκαία συνεισφορά στη συνολικότερη προσπάθεια για ανάταξη της ελληνικής οικονομίας.
Αυτή είναι η κατεύθυνση του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, αυτή είναι η προσπάθεια συνολικά της Κυβέρνησης και έτσι θα προχωρήσουμε από την πλευρά του Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια