ΕΝΑ «ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ» ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΣΟ Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΕ 250.000 ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΥΣ


-Αριστερόστροφη ρητορεία και πρακτικές απαιτήσεις μέσω των δράσεων αλληλλεγύης
-Το δίκτυο των πρωτοβουλιών της Εκκλησίας αρωγός σε πολλούς τομείς με μεγάλη επιτυχία
H «ΑΥΓΗ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ» (φύλλο της  4ης Νοεμβρίου 2012) ανακάλυψε τη μη...Χρυσαυγίζουσα Εκκλησία
της Ελλάδος, προφανώς –και βεβαίως- μη ταυτιζόμενη με τους υπερσυντηρητικούς και ακραίους πολιτικο-εκκλησιαστικούς  "ινστρούχτορες" Μητροπολίτες Πειραιώς και Καλαβρύτων & Αιγιαλείας  κ.κ. Σεραφείμ και Αμβρόσιο.

Λίγο η ανάγκη να αποστεί ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ από αντιθρησκευτικούς τόνους εξάλλων εις το εσωτερικό του, λίγο και η κουτοπόνηρη επιδίωξη συνδυασμού με προσπάθεια προσεταιρισμού θρησκευομένων Ελλήνων πολιτών προς άγραν ψήφων εις τις επόμενες γενικές εκλογές, οψέποτε  λάβουν χώρα, οδήγησαν ή «υπεχρέωσαν» την πρωϊνή εφημερίδα της Αριστεράς να «ανακαλύψει» το Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ.κ. Ιερόθεο, γιά τον οποίο καλλιεργείται το προφίλ του «λόγιου  ιεράρχη» εις τον αντίποδα του Μητροπολίτη Πειραιώς.

Όντως η αναγγελία της συνέντευξης του  κ.κ. Ιερόθεου από τον πρωτοσέλιδο τίτλο παραπομπής «Αντιχριστιανικές οι επιθέσεις κατά μεταναστών» έως τον τίτλο εις την οικεία σελίδα «Παλαιότερα ιεράρχες υμνούσαν δικτάτορες και χούντες-αυτό δεν πρέπει να ξαναγίνει» και βεβαίως οι απόψεις που παραθέτει για την πολύπλευρη κοινωνική κρίση, μαρτυρούν έναν ιεράρχη με θαρραλέες απόψεις και θέσεις, με κατανόηση και σεβασμό της σημερινής πραγματικότητας.

Αυτό, αποτυπώνεται με ενάργεια εις τις θέσεις του Μητροπολίτη Ναυπάκτου, σε σειρά θεμάτων και προβλημάτων, όπως  το status εσωτερικής λειτουργίας της Εκκλησίας, όπου δεν νοείται «κομματική πειθαρχία», η διάκριση μεταξύ νόμιμης μετανάστευσης και κατευθυνόμενης από διάφορα κέντρα λαθρομετανάστευσης «που κάνει τους λαθρομετανάστες θύματα και τις χώρες προτεκτοράτο» ή η θέση του «εναντίον του ρατσισμού και της βίας από οπουδήποτε και αν προέρχονται».

Ακόμη αναγνωρίζει με τολμηρότητα ότι «η Εκκλησία εξασκεί φιλανθρωπία σε όσους έχουν ανάγκη...αλλά αυτό δεν είναι λύση, ο άνθρωπος δεν θέλει να ζήσει ζητιάνος, αλλά θέλει να δουλεύει και να οικονομεί τα προς το ζην με μόχθο και αξιοπρέπεια, ζητά δουλειά και δικαιοσύνη...»
Στην ίδια κατεύθυνση, δημοσιεύεται και ανάλυση των θεολόγων Μιλτιάδη Κωνσταντίνου και Ευστάθιου Χ.Λιανού-Λιαντή υπό τον τίτλο «Σκέψεις πάνω στην ψευδεπίγραφη χριστιανικότητα του φασισμού».

Ο δίαυλος επαφής
Αρχiεπισκόπου-Τσίπρα
και οι αφορισμοί του left.gr

Δεν αποκλείεται, όπως πιθανολογείται από κάποιους, αυτό το «άνοιγμα» από την πλευρά της «ΑΥΓΗΣ» να αποτελεί και συνέχεια-επόμενο βήμα του διαύλου επαφής και διαλόγου, την οποία φέρεται να διατηρεί προσωπικώς ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Τσίπρας με τον Αρχιεπίσκοπο κ.κ. Ιερώνυμο.
Ο Αρχιεπίσκοπος προσεφέρθη αυτοβούλως, ως γνωστόν, να χοροστατήσει στην εξόδιο ακολουθία, από τον ναό του Αγίου Γεωργίου στο Διόνυσο, .για τον πατέρα του Αλ. Τσίπρα, Παύλο Τσίπρα.

Όπως αναφέρουν, δε, καλά πληροφορημένες πηγές, κατά το ευχαριστήριο τηλεφώνημα του προς τον Αρχιεπίσκοπο για τη συμμετοχή εις την κηδεία του πατέρα του, ο Αλ. Τσίπρας ενημέρωσε τον προκαθήμενο της Εκκλησίας για τη δυνατότητα διάθεσης περί των 5.000 εθελοντών από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, ώστε οι τελευταίοι να συνδράμουν εις το προνοιακό έργο  της Εκκλησίας. Η ευγενική απάντηση του Αρχιεπισκόπου ήταν, όπως μεταφέρεται από στενούς του συνεργάτες: «Η Αρχιεπισκοπή Αθηνών  δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα έλλειψης εθελοντών, για την υλοποίηση του προνοιακού της έργου, αντιθέτως οι εθελοντές της, ξεπερνούν τους 3500.  Η Εκκλησία σήμερα αντιμετωπίζει, περιορισμένους ή και φθίνοντες πόρους για την υλοποίησή του».

Από την άλλη πλευρά και σε αντίθετη κατεύθυνση, άρθρο από την ιστοσελίδα του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ left.gr, υπογραφόμενο από την συντακτική της ομάδα, υιοθετεί σκληρή στάση επί του θέματος, με αφορμή ειδικό ένθετο-χάρτη από την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ» για τις δράσεις αλληλεγγύης ανά την Ελλάδα, σε είδη πρώτης ανάγκης, τρόφιμα, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ρουχισμό κ.ο.κ., του οποίου την πληρότητα αμφισβητούν.

Υιοθετώντας μία «σεχταριστική» λογική, εις το όνομα των επιλεκτικών αναφορών ή αποσιωπήσεων που καταλογίζει εις «ΤΟ ΒΗΜΑ», η συντακτική ομάδα του left.gr αντιδιαστέλλει ουσιαστικώς «δράσεις αλληλεγγύης εν είδει ελεημοσύνης από θεσμικούς παράγοντες (Δήμους, Εκκλησία της Ελλάδος) και ΜΚΟ («Αποστολή» της Ιεράς  Αρχιεπισκοπής Αθηνών, «Γιατροί χωρίς σύνορα» κλπ)» και «κάθε αυτοοργανωμένη δράση αλληλεγγύης και κάθε πρωτοβουλία, που βρίσκεται έξω ή και σε αντίθεση με τη θεσμικά  και "από τα πάνω" οργανωμένη φιλανθρωπία». Γίνεται δε λόγος για «εγχειρήματα, που χιλιάδες ενεργοί πολίτες στηρίζουν σε όλη τη χώρα και  ένα κοινοβουλευτικό κόμμα (ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ) προτάσσει ως θεμελιώδη για  τη δημιουργία μιάς διαφορετικής αντίληψης για τον τρόπο οργάνωσης των κοινωνικών σχέσεων».

Είναι προφανές ότι επιδιώκεται «πολιτικό παιχνίδι» επί ενός κοινωνικού –ανθρωπιστικού θέματος, το οποίο δεν πρέπει να πολιτικοποιηθεί και να συνδεθεί με την άγρα ψήφων, από καμία πλευρά, πράγμα το οποίο επιχειρείται εν τούτοις, υπό «αριστερό μανδύα».

Εξ αυτού του λόγου, η ιστοσελίδα του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ left.gr ενίσταται κατά του «ΒΗΜΑΤΟΣ», για τη μη αναφορά, μεταξύ άλλων, του λειτουργούντος-όντως- Μητροπολιτικού Κοινωνικού Ιατρείου Ελληνικού,  γιά το οποίο τους πληροφορούμε (αν δεν το γνωρίζουν ή το αποσιωπούν τεχνηέντως) ότι στεγάζεται σε κτήριο της Εκκλησίας, το οποίο έχει παραχωρηθεί δωρεάν για το συγκεκριμένο κοινωφελή σκοπό, εις το Δήμο Ελληνικού- Αργυρούπολης.  

Προς τί λοιπόν, ο κουρνιαχτός; Ίσως διότι,  ο συγκεκριμένος δήμαρχος έχει εκλεγεί με τη σημαία του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ.  Τυχαίο;(!) Όχι φυσικά. Όπως τυχαίος δεν είναι και ο έλεγχος από την ίδια ιστοσελίδα προς την αντίστοιχη από «ΤΟ ΒΗΜΑ», διότι... «προβάλλονται παρόμοιες πρωτοβουλίες, όπως αυτή του Δήμου Αγίων Αναργύρων-Καματερού, που είναι ακόμα στα χαρτιά, με μία λογική παραγοντισμού και δημοσίων σχέσεων». Βεβαίως αυτός ο παραλληλισμός γίνεται από λόγους κομματικού αντιπερισπασμού και προς άγραν πολιτικών κερδών, διότι ο δήμαρχος Αγίων Αναργύρων δεν ελέγχεται από το ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ!

Λόγια, λόγια, λόγια
και οι συγκρίσεις με τα έργα
από «θεσμικούς παράγοντες»

Πέραν του ευτελισμού του κορυφαίου και ευαίσθητου αυτού θέματος, το κυριότερο είναι, όμως, ότι, δι’ αυτής της οδού, αδικείται, αν δεν αποσιωπάται, η διάσταση του μεγάλους εύρους και της υψηλής ποιότητας των δράσεων αλληλεγγύης, ακόμη και το 2008. Αυτό, άλλωστε,  συνιστά το απολύτως μείζον, ώστε να καλύπτονται οι όλο και περισσότερες, όπως και διευρυνόμενες, οξύτατες ανάγκες συμπολιτών μας.

Από την άποψη αυτή αποσιωπώνται πλήρως οι δράσεις αλληλεγγύης της Εκκλησίας, μέσω των οποίων 250.000 συνάνθρωποί μας πανελλαδικώς αισθάνονται την ικανοποίηση της βοήθειας, τη θέρμη της ουσιαστικής συμπαράστασης, την τόσο απαραίτητη θαλπωρή, μέσω των δράσεων αλληλεγγύης Μητροπόλεων ανά την Ελλάδα.
Υπενθυμίζεται ότι μόνον στην Αθήνα,  η Αρχιεπισκοπή Αθηνών προσφέρει συσσίτιο σε 11.000 άτομα, σε Έλληνες και μετανάστες,  Χριστιανούς και αλλόθρησκους, σε λευκούς και μαύρους, στους πάντες χωρίς καμία διάκριση. Με τρεις τρόπους:

-Πρώτον, από το χώρο αστέγων του Δήμου Αθηναίων,  όπου η ΙΑΑ προσφέρει καθημερινώς 1.100 μερίδες,  που προετοιμάζει catering. Για το κάθε πακέτο η Αρχιεπισκοπή καταβάλλει, όπως απαιτείται από τη φορολογική νομοθεσία, ΦΠΑ σε ποσοστό 23%!

-Δεύτερον, από 74 ενορίες της Αθήνας, όπου, καθημερινώς ομοίως, ομάδες εθελοντριών κυριών μαγειρεύουν για τους  αδύναμους εγγεγραμμένους ενορίτες ,  που ζητούν μια σταλαγματιά ανθρωπιάς στον παπά της ενορίας. Πληροφορούμε δε τους "συντρόφους " του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ  ότι  υπάρχουν εθελοντές, που κάνουν ακόμη και διανομή κατ’ οίκον του φαγητού, σε κατάκοιτους, τραυματίες, κλπ.

-Τρίτον, μέσω του Γενικού Φιλόπτωχου Ταμείου της ΙΑΑ και της «ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ», όπου δεν λειτουργούν συσσίτια ενοριών, φροντίδι των οποίων διανέμονται  κούτες ξηράς τροφής 25 κιλών σε οικογένειες.  Όπως έχει υπολογισθεί από τις υπηρεσίες της ΙΑΑ, η ποσότητα αυτή, με τα  παρεχόμενα είδη τροφής, επαρκεί ανά δυο άτομα, για 25-30 ημέρες. Σε μεγαλύτερες οικογένειες, άνω των δυο ατόμων,   χορηγούνται δύο κούτες. κ.ο.κ.
 Αντίστοιχο  είναι και το έργο των 11 Μητροπόλεων του λεκανοπεδίου Αττικής, όπως π.χ. της Γλυφάδας, της  Νίκαιας, του Περιστερίου, του Ιλίου-Αχαρνών & Πετρουπόλεως, το οποίο  υλοποιείται  αποκλειστικώς από εθελοντές, σε μόνιμη ή περιοδική ή κατά περίπτωση προσφορά υπηρεσιών.

Ακόμη, η ΙΑΑ συνεχίζει για δεύτερη χρονιά φέτος, με την παρουσία της Κινητής Μονάδας Πρωτοβάθμιας Υγείας, τις εξορμήσεις της στις ενορίες της Αθήνας (λεπτομέρεις: http://www.iaath.gr- «παράθυρο» Πρόγραμμα Κινητής Μονάδας Πρωτοβάθμιας Υγείας 2012-2013). Προς τούτο διαθέτει 200 γιατρούς-εθελοντές,  οι οποίοι πέραν των Κοινωνικών Ιατρείων και της Κινητής Μονάδας, προσφέρουν τις υπηρεσίες τους  σε ανασφάλιστους πολίτες μέσα, από Διαγνωστικά Κέντρα, από τα ιδιωτικά τους ιατρεία και από τα νοσοκομεία όπου εργάζονται.
Αλλά το προνοιακό έργο της ΙΑΑ δεν σταματά εδώ. Υπενθυμίζεται και άλλες δράσεις αλληλεγγύης που έχει αναλάβει, όπως:

-Η Αρχιεπισκοπή στέκεται αρωγός στο πλευρό  της άπορης και ανασφάλιστης εγκύου μητέρας,  μέσω του Κέντρου Στήριξης της Οικογένειας(ΚΕΣΟ). Προς τούτο μεριμνά, ώστε οι  συγκεκριμένες  γυναίκες να φέρουν  δωρεάν, με σιγουριά και ασφάλεια, τα  παιδιά τους στον κόσμο, από το μαιευτήριο «ΙΑΣΩ». 

-Οι φορείς και οι υπηρεσίες της Αρχιεπισκοπής συγκεντρώνουν, τον τελευταίο χρόνο, φάρμακα, τα οποία  αναδιανέμονται σε όσους τα έχουν ανάγκη. Επίσης, μέσω του Γενικού Φιλόπτωχου Ταμείου, προετοιμάζεται η λειτουργία των πρώτων Κοινωνικών της Φαρμακείων.

- Λειτουργεί τη Μονάδα για το Αλτσχάιμερ και το Ίδρυμα Κόκκορη για τα παιδιά με σύνδρομο Down.

- Στελεχώνει με δικούς της ανθρώπους τους Ξενώνες ψυχικής Υγείας και αποσυλοποίησης του Υπουργείου Υγείας-Πρόνοιας, των οποίων τα λειτουργικά έξοδα έχει δεσμευθεί να καλύπτει το Υπουργείο. πληρώνει τα λειτουργικά έξοδα αυτών και το προσωπικό. Ωστόσο διαφαίνεται, ότι το Υπουργείο Υγείας- Πρόνοιας προσανατολίζεται στη διακοπή της λειτουργίας τους, καταδικάζοντας τους μεν εργαζόμενους σε αυτά στην ανεργία, τους δε φιλοξενούμενους –ψυχικώς πάσχοντες σε αυτά να κατακρημνισθούν εις τον Καιάδα!!!

-Από τις αρχές του περασμένου μηνός, μέσω της "Βιβλιοθήκης της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών" δια της προσφοράς των υπηρεσιών από 90 καθηγητές-εθελοντές όλων των ειδικοτήτων,  προσφέρονται Κοινωνικά Φροντιστήρια σε 200 περίπου παιδιά, των οποίων οι οικογένειες αδυνατούν να τα βοηθήσουν ( λεπτομέρειες : http://www.iaath.gr, πρόγραμμα βιβλιοθήκη)

Τι περιμένουν
οι δοκιμαζόμενοι
συνάνθρωποί μας

Είναι προφανές ότι αυτό το ανθρωπιστικό έργο της Εκκλησίας της Ελλάδος, συντριπτικώς κυρίαρχο σε εύρος, ποσότητα και ποιότητα παρεχομένων υπηρεσιών, πρέπει να απολαμβάνει της καθολικής αναγνώρισης και απόδοσης τιμής από όλους τους πολίτες, πέραν πολιτικών προτιμήσεων και κομματικών εντάξεων. Από την άλλη πλευρά, η «διαφορετική αντίληψη», ως προς τον τρόπο οργάνωσης των κοινωνικών σχέσεων, σε αντίποδα προς τις δράσεις «εν είδει ελεημοσύνης από θεσμικούς παράγοντες», δεν έχει καμία πρακτική αξία, αν δεν εφαρμοσθεί στην πράξη και αποδώσει σοβαρά αποτελέσματα, όπως  οι δράσεις αλληλεγγύης της Εκκλησίας ή των «Γιατρών χωρίς σύνορα».
Χρειάζονται έργα και όχι λόγια γιά τους δοκιμαζόμενους συνανθρώπους μας. Το Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο του Ελληνικού και τα αντίστοιχα στο Ρέθυμνο και την Κέρκυρα καλώς υπάρχουν και λειτουργούν. Αλλά δεν είναι το άπαν, ούτε και αποτελούν «πατέντα» κατοχυρωμένη από το ΣΥΡΙΖΑ.

Η λεξιλαγνεία είναι καλή, ίσως, γιά αυτούς που αντιμετωπίζουν την δεινή κρίση με κάποιον τρόπο. Αλλά γιά αυτούς που βρίσκονται «στο μάτι του κυκλώνα» φαντάζει ως συζήτηση καφενείου το πολύ. Ας προσγειωθούν κάποιοι Αριστεροί γνώστες στη δεινή πραγματικότητα,ας ξεχάσουν τα φραστικά πυροτεχνήματα και ας διατυπώσουν πρακτικές ιδέες γιά την υποβοήθηση της δεινής θέσης συνανθρώπων μας, αφήνοντας στην άκρη τα κομματικά κέρδη με το μάτι που θα μπορούσαν να αποσπάσουν. Δηλαδή ψηφαλάκια από την κάλπη.
Είναι τόσο απλό αυτό, όσο και επιτακτικό.
Σεραφείμ Χ. Μηχιώτης

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια