To Moυσείο της... Πλάκας

Μόλις πέντε ημέρες πριν από τη λήξη της διαχρονικής θητείας της διευθύντριας της Εθνικής Πινακοθήκης Μαρίνας Λαμπράκη Πλάκα (από το 1992), το μεγάλο «ριφιφί» έρχεται να αποκαλύψει τη γύμνια και την τσαπατσουλιά που διακρίνει τη λειτουργία ενός από τα σημαντικότερα πνευματικά κέντρα της χώρας....
Με ένα αρχαϊκό σύστημα ηλεκτρονικής κάλυψης του χώρου, με διάτρητο το σύστημα ασφαλείας, με έναν και μοναδικό φύλακα το Σαββατοκύριακο και με… γυψοσανίδες, η Εθνική Πινακοθήκη απώλεσε το σημαντικό δώρο του Πάμπλο Πικάσο προς την Ελλάδα. 
Ο Ισπανός ζωγράφος με τη χειρονομία του αυτή ήθελε να τιμήσει τους αγώνες για τη Δημοκρατία ενός λαού που βρήκε τη δύναμη να αντισταθεί στα στρατεύματα κατοχής κατά τον Β` Παγκόσμιο Πόλεμο. Πέραν της αξίας του πίνακα με το γυναικείο κεφάλι, το έργο αυτό του δημιουργού της «Γκουέρνικα» είναι και ένα σύμβολο που τώρα βρίσκεται στα χέρια του διεθνούς κυκλώματος διακίνησης έργων τέχνης.

Τα διεθνή μέσα ενημέρωσης συμπεριλαμβάνουν αυτήν την κλοπή στον κατάλογο με τα σημαντικότερα ριφιφί από το 1910 έως σήμερα. 

Η αποκάλυψη των λεπτομερειών για τον τρόπο με τον οποίο υλοποιήθηκε η επιχείρηση εισόδου των ληστών στο κτήριο καταδεικνύει και την ευκολία με την οποία οι απανταχού ενδιαφερόμενοι μπορούν να ληστέψουν τους φυλασσόμενους (;) θησαυρούς στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας.

Αναχρονιστικές συνθήκες φύλαξης 

Η κινηματογραφική διάρρηξη που έγινε στην Εθνική Πινακοθήκη αποκάλυψε με τον πλέον προφανή
 τρόπο τις αναχρονιστικές συνθήκες φύλαξης που διέπουν τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους, με ξεπερασμένα συστήματα ασφαλείας και την έλλειψη κατάλληλα εκπαιδευμένου προσωπικού.

Έργα που θα έπρεπε να φυλάσσονται με τις πιο αυστηρές προδιαγραφές, αποδεικνύεται πως χάθηκαν εξαιτίας της αμέλειας, της αδιαφορίας και της ανεπάρκειας των υπευθύνων. 

Διαπιστώθηκαν, δυστυχώς, αργά αντανακλαστικά στην αντίδραση των επιφορτισμένων με τη φύλαξη της Πινακοθήκης, αλλά και η έλλειψη ενός ειδικού σχεδίου φύλαξης της Πινακοθήκης. Σε δηλώσεις του ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Χ. Παπουτσής, ανέφερε: «Ενημερώθηκα ότι κατά τη διάρκεια της διάρρηξης, υπήρξε μόνο ο ένας φύλακας, ο οποίος ήταν μέσα στο Μουσείο, κι ότι, ενώ άκουσε 4 με 5 φορές τον συναγερμό να χτυπάει, ενημέρωσε την αρμόδια ιδιωτική ασφάλεια που φυλάσσει το Μουσείο και προφανώς η αντίδρασή τους ήταν πάρα πολύ καθυστερημένη. Υπάρχει ανάγκη επαναπροσδιορισμού των όρων ασφάλειας της Εθνικής Πινακοθήκης».


(Σε ένα από τα πιο κεντρικά σημεία της Αθήνας βρίσκεται η Εθνική Πινακοθήκη)

Το πιο ιλαροτραγικό της υπόθεσης είναι ότι ο τίτλος της έκθεσης ήταν «Στα Άδυτα της Εθνικής Πινακοθήκης».


(Από τα εγκαίνια της έκθεσης στα Άδυτα της Εθνικής Πινακοθήκης)






zougla.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια