Το καρτέλ των καυσίμων. Να μιλάμε ακόμα για “κυβερνητική ανικανότητα” ή μήπως συνενοχή;

Λίγες μόνο ημέρες μετά την αναστολή του “πλαφόν” στα καύσιμα και οι τιμές καθημερινά αυξάνουν, φθάνοντας και πάλι σε επίπεδα άνω του 1,7 ευρώ/λίτρο.
Χωρίς να έχει συντελεσθεί κάποια θεαματική αλλαγή στους παράγοντες που επηρεάζουν την τιμή του πετρελαίου....
(η ισοτιμία ευρώ – δολαρίου επανήλθε στο 1.43-1.44, ενώ η τιμή του αργού πετρελαίου βρίσκεται κοντά στα 100 δολάρια το βαρέλι), σε διάστημα ενός μηνός, το χιλιόλιτρο της αμόλυβδης βενζίνης, σε επίπεδο χονδρικής πώλησης, παρουσίασε αύξηση περίπου 5%, η οποία βεβαίως διογκώνεται αθροιστικά, όταν η βενζίνη φθάνει στον καταναλωτή.
Δυστυχώς η κατάσταση δεν πρόκειται να αλλάξει, όσο η κυβέρνηση δεν προχωρά, στην υλοποίηση των υποδείξεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την εξυγίανση της αγοράς καυσίμων.
Παρεμβάσεις τύπου πλαφόν, δίνουν λύσεις για λίγο χρόνο, σε καθορισμένο τόπο και για συγκεκριμένο λόγο. Η δικαιολογία ότι οι αυξήσεις οφείλονται σε εποχικότητα αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων ότι δεν ισχύει, αφού σε περίοδο παρατεταμένης ύφεσης, συνεχούς μείωσης της κατανάλωσης και με τα βενζινάδικα να κλείνουν το ένα πίσω από το άλλο, η κυβέρνηση δεν δικαιούται να μιλά για εποχικό φαινόμενο, αλλά για έλλειψη πολιτικής βούλησης να προχωρήσει ουσιαστικά και αποτελεσματικά.
Δυστυχώς, την αναποτελεσματικότητα της Κυβέρνησης, την «πληρώνουν» οι πολίτες – καταναλωτές, σε μια περίοδο ιδιαίτερα πιεστική για τα εισοδήματά τους.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια