Σε απραξία λόγω Siemens

Έρμαια της Siemens είναι επτά νέοι σταθμοί του μετρό οι οποίοι είναι έτοιμοι να λειτουργήσουν αλλά δεν παραδίδονται στο επιβατικό κοινό. Κανείς αρµόδιος δεν δείχνει διατεθειµένος να  αναλάβει την ευθύνη υπογράφοντας
στο θέµα της σηµατοδότησης λόγω της εμπλοκή της στο σκάνδαλο

Όπως τονίζουν "ΤΑ ΝΕΑ" , οι επεκτάσεις του μετρό  προς τα νότια και δυτικά προάστια έχουν µπλοκάρει και χωρίς το σύστηµα της σηµατοδότησης, οι σταθµοί απλώς θα υπάρχουν με τις εγκαταστάσεις να φθείρονται από την αχρηστία.
Μάλιστα τον προηγούμενο μήνα, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Χρ. Τσίτουρας και ο πρόεδρος της ΑΜΕΛ Σ. Μιχαλόπουλος, δήλωσαν ότι δεν μπορούν να εκτιμήσουν με ακρίβεια πότε θα ξεμπλοκαριστεί η σύμβαση με τη Siemens.
Μέχρι να γίνει αυτό οι συρμοί του Μετρό δεν θα φτάσουν στο Χαϊδάρι και το Ελληνικό, παρά το γεγονός ότι οι επεκτάσεις αυτές είναι έτοιμες προς χρήση.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, η Αττικό Μετρό είχε δεσμευθεί ότι μέχρι τον προσεχή Ιούνιο, θα παραδώσει επτά νέους σταθμούς στο Περιστέρι, στην Ανθούπολη, στο Χαϊδάρι (γραμμή 1), στην Ηλιούπολη, στον Αλιμο, στην Αργυρούπολη και στο Ελληνικό (γραμμή 2).
Ωστόσο, σύµφωνα µε το δημοσίευμα, το 2011 δεν πρόκειται να λειτουργήσει κανείς από τους σταθµούς. Οπως λένε, από την ώρα που θα ξεκαθαρίσει το ζήτηµα θα απαιτηθεί ένα επιπλέον διάστηµα, από 6 µήνες (για τους σταθµούς των δυτικών προαστίων που έπρεπε να είχαν παραδοθεί από το 2008) έως 12 µήνες (για τους σταθµούς των νοτίων προαστίων που έπρεπε να λειτουργούν από την περασµένη άνοιξη).
Μπορεί λοιπόν, οι σταθμοί είναι έτοιμοι, αλλά η σύμβαση με τη Siemens, που έχει την ευθύνη του συστήματος σηματοδότησης στους συρμούς και τους σταθμούς, δεν ανανεώθηκε μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου.
Η ελληνική πλευρά από το 2008 και μετά αρνήθηκε να ανανεώσει τη σύμβαση, με αποτέλεσμα οι νέοι συρμοί να είναι έτοιμοι, αλλά κανείς να μην ξέρει πότε τελικά θα λειτουργήσουν οι σταθμοί. Λόγω της καθυστέρησης, ακόμα και αν το πρόβλημα λυνόταν σήμερα, θα έπρεπε να ακολουθήσουν δοκιμές και δεν υπήρχε περίπτωση να λειτουργήσουν πριν από το 2012.
Το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί το υπουργείο Υποδομών δεν εξέτασε κάποια εναλλακτική λύση και οδηγήθηκε σε αδιέξοδο, καθιστώντας το επιβατικό κοινό "αιχμάλωτο" της Siemens.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις με τους επτά καινούργιους σταθμούς από τον Ιούνιο θα εξυπηρετούνταν 150.000 επιβάτες, με συνέπεια το κέντρο της Αθήνας, να απαλλασσόταν από τουλάχιστον 37.000 ΙΧ αυτοκίνητα.
Τεράστιες οικονομικές συνέπειες
Ο εκτροχιασµός των επεκτάσεων έχει σοβαρές οικονοµικές συνέπειες αφού η µη υλοποίηση του συστήµατος σηµατοδότησης θα έχει ως αποτέλεσµα να µην µπορεί να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί η προµήθεια των 17 νέων συρµών του Μετρό που περιµένουµε να παραλάβουµε από την Κορέα – ύψους 152 εκατοµµυρίων ευρώ.
"Επίσης δεν θα μπορέσει να προχωρήσει ο σχεδιασµός και η κατασκευή της αναβάθµισης του Κέντρου Ελέγχου του Μετρό στο Σύνταγµα, ενώ η Αττικό Μετρό θα υποχρεωθεί να πληρώσει πρόσθετο κόστος πολλών εκατοµµυρίων για 6 υφισταµένες συµβάσεις σε άλλους αναδόχους λόγω αναγκαστικής µη ολοκλήρωσης του συµβατικού αντικειµένου τους", επισημαίνεται στο δημοσίευμα.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια