Αντιδράσεις για την κατάργηση του μαθήματος της Ιστορίας

Αντιδράσεις για την κατάργηση του μαθήματος της Ιστορίας

Επιστολή ιστορικών και πανεπιστημιακών στην υπουργό Παιδείας

Την έντονη αντίδραση επιφανών ιστορικών και πανεπιστημιακών προκαλεί η πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να καταργηθεί το μάθημα της Ιστορίας από τη Β’ και Γ’ Λυκείου και να ενταχθεί μόνο ως μάθημα επιλογής στο Λύκειο θεωρητικής κατεύθυνσης.

Σε ανοικτή επιστολή τους προς το υπουργείο Παιδείας, τα μέλη της Ελληνικής Ιστορικής Εταιρείας, που ανήκει στη Διεθνή Ένωση Ιστορικών Σπουδών, υποστηρίζουν ότι το εύρος της ελληνικής ιστορίας δεν καλύπτεται από τις τρεις ώρες διδασκαλίας που προβλέπονται για την Α’ Λυκείου και επισημαίνουν ότι η Ιστορία ταλανίζεται όχι μόνο από ανεπαρκείς μεθόδους διδασκαλίας, αλλά και από τις εξετάσεις εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, «και αυτό σε μία χώρα, όπου γεννήθηκε η ιστορική επιστήμη», όπως αναφέρουν.

«Θα επρόκειτο για μία καταδίκη του ελληνικού λαού, που έχει διασώσει την ιστορική του μνήμη από την αρχαιότητα ως σήμερα, να υποστεί μέσα από μία ελλειπτική και πτωχή Παιδεία τη μείωση της ιστορικής του γνώσης, με αποτέλεσμα την εξασθένιση της ιστορικής του συνείδησης» αναφέρουν ιστορικοί και πανεπιστημιακοί, σημειώνοντας: «η επαρκής διδασκαλία της είναι απαραίτητη προϋπόθεση μίας Παιδείας ουσιαστικής, μίας ουμανιστικής Παιδείας και γιατί όχι μίας εθνικής - έναν όρο που διέγραψε το υπουργείο Παιδείας από την ονομασία του - εκτός εάν η Πολιτεία μας θέλει να δωρίσει ένα συλλογικό αλτσχάιμερ στον ελληνικό λαό».
newsbeast.gr

Δημοσίευση σχολίου

1 Σχόλια

  1. Να δούμε τι άλλο θα δουν τα μάτια μας... Ας ελπίσουμε ότι δεν θα πραγματοποιηθεί η κατάργηση του μαθήματος της Ιστορίας (ακόμα και αν αυτή η κατάργηση αναφέρεται μόνο στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου και σε ορισμένους μαθητές), γιατί κάτι τέτοιο θα ήταν, αναμφισβήτητα, μία ανόητη και επικίνδυνη, για το έθνος και για την σκέψη, ενέργεια.
    Πέραν, βέβαια, από την προφανή σε όλους μας σημασία της ιστορικής γνώσης, θα ήθελα να εκφράσω την λύπη μου για το γεγονός ότι το κράτος μας φανερώνει μία ανεκδιήγητη απαξίωση της εκπαίδευσης και της μόρφωσης. Μα πώς είναι δυνατόν οι "μορφωμένοι", "δημοκρατικοί" και "εμφορούμενοι από αξίες" αρμόδιοι του Υπουργείου Παιδείας να προτείνουν, και ακόμα χειρότερα να επιχειρούν να εφαρμόσουν, ιδέες που όχι μόνο δεν ανταποκρίνονται στους θεμελιώδεις στόχους της εκπαίδευσης, δηλαδή να διαμορφώσει ανθρώπους καλλιεργημένους, ελεύθερους, σκεπτόμενους και δημιουργικούς, αλλά ιδέες που συντελούν στην περιχαράκωση της σκέψης και του πνεύματος, στην αλλοίωση της εθνικής συνείδησης. Όμως,τι άλλο θα μπορούσαμε να περιμένουμε από την "κυρία" Άννα που συμμετέχει στην λέσχη Μπίλντερμπεργκ και που το 2001 πρότεινε να γίνουν τα Αγγλικά η δεύτερη επίσημη γλώσσα του κράτους!
    Αλλά, μάλλον, η μόρφωση και η γνώση αποτελούν ισχυρά προνόμια για την σκέψη και την αντίδραση σε κάθε είδους πλύσης εγκεφάλου και προσπάθεια επιβολής συμφερόντων, πολλές φορές αδιανόητων σε εμάς. Γιατί από τέτοιες και άλλες παρόμοιες ενέργειες, εύλογα αναρωτιέται κάποιος αν το σχολείο θέλει να βγάζει Ανθρώπους ή αποβλακωμένα όντα...
    Ας προσπαθήσει, λοιπόν, ο καθένας από εμάς να διαβάζει Ιστορία και να παροτρύνει και τα παιδιά του να κάνουν το ίδιο, χωρίς, ωστόσο να περιορίζονται μόνο στις σχολικές πηγές... γιατί απ'ό,τι φαίνεται το σχολείο μελλοντικά δεν θα προσφέρει αυτήν τη δυνατότητα (!) και, κυρίως, να ενημερώνεται με στόχο την κατανόηση της δομής της εξουσίας, την άσκηση κριτικής και κατ'επέκτασιν την εξασφάλιση δικαιοσύνης και δημοκρατίας και την καταδίκη των ατασθαλιών και πονηριών οποιουδήποτε προδίδει το εθνικό συμφέρον και το συλλογικό καλό προφασιζόμενος την εξέλιξη και την πρόοδο στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

- Προσπαθήστε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες!
- Μη προσβάλλετε τη Σελίδα με άσχετα για το περιεχόμενο σχόλια!
- Μη κατευθύνετε τα σχόλια στις δικές σας Σελίδες!(Δε σημαίνει πως χρειάζεται να γράφετε ανώνυμα, εκτός αν υπάρχει κάποιος λόγος)
- Ο κάθε αναγνώστης σχολιαστής έχει την απόλυτη ευθύνη για αυτά που γράφει.