Σε σταθερή ανοδική πορεία συνεχίζει να βρίσκεται το οικογενειακό καλάθι του μέσου ελληνικού νοικοκυριού, καθώς τον Δεκέμβριο σκαρφάλωσε στα 2.129,48 ευρώ, δηλαδή σημείωσε αύξηση 5%, σε σχέση με το 2009, όπου βρισκόταν στα 2.023,85 ευρώ.
Αυτό δείχνει η έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Καταναλωτών (ΕΛΚΕΚΑ), σύμφωνα με την οποία ο καπνός και τα αλκοολούχα ποτά είχαν την μεγαλύτερη αύξηση, της τάξεως του 19%.
Σημαντικά αυξήθηκαν και οι τιμές στον τομέα των μεταφορών (15%) αλλά και στον τομέα της στέγασης (8%).
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΛΚΕΚΑ Βασίλη Λύγκα, οι "τσιμπημένες" τιμές στα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης οφείλονται κυρίως στην αύξηση του ΦΠΑ καθώς και του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.
Ο κ. Λύγκας κάλεσε ακόμη τους καταναλωτές να ελέγχουν τις τιμές των προϊόντων στα ράφια των καταστημάτων πριν κατευθυνθούν προς το ταμείο, ενώ ζήτησε και από την κυβέρνηση να χρησιμοποιήσει τους μηχανισμούς της για την πάταξη της κερδοσκοπίας.
Συγκεκριμένα, η ομάδα "μεταφορές" σημείωσαν αύξηση κατά 18%, ακολοθούντας την αύξηση των τιμών στα αυτοκίνητα, στα τέλη κυκλοφορίας, στα καύσιμα, στα ανταλλακτικά, στην συντήρηση και φυσικά στα διόδια.
Κατά 5% ανέβηκαν οι τιμές της ομάδας "άλλα αγαθά και υπηρεσίες" εξαιτίας της αύξησης των τιμών στα κουρεία, στα είδη ατομικής φροντίδας, στα κοσμήματα- ρολόγια, στα ασφάλιστρα αυτοκινήτων.
Πάντως, τα στοιχεία του ΕΛΚΕΚΑ δείχνουν μείωση κατά 1% της ομάδας "διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά'', λόγω της μείωσης των τιμών σε είδη όπως το ελαιόλαδο, το γιαούρτι, τα νωπά φρούτα, τα λαχανικά νωπά. Ένα τμήμα της μείωσης αυτής δεν έγινε ιδιαίτερα αισθητό εξαιτίας της αύξησης των τιμών στα δημητριακά, στις πατάτες, στα ψάρια. elzoni.gr
Αυτό δείχνει η έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Καταναλωτών (ΕΛΚΕΚΑ), σύμφωνα με την οποία ο καπνός και τα αλκοολούχα ποτά είχαν την μεγαλύτερη αύξηση, της τάξεως του 19%.
Σημαντικά αυξήθηκαν και οι τιμές στον τομέα των μεταφορών (15%) αλλά και στον τομέα της στέγασης (8%).
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΛΚΕΚΑ Βασίλη Λύγκα, οι "τσιμπημένες" τιμές στα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης οφείλονται κυρίως στην αύξηση του ΦΠΑ καθώς και του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.
Ο κ. Λύγκας κάλεσε ακόμη τους καταναλωτές να ελέγχουν τις τιμές των προϊόντων στα ράφια των καταστημάτων πριν κατευθυνθούν προς το ταμείο, ενώ ζήτησε και από την κυβέρνηση να χρησιμοποιήσει τους μηχανισμούς της για την πάταξη της κερδοσκοπίας.
Συγκεκριμένα, η ομάδα "μεταφορές" σημείωσαν αύξηση κατά 18%, ακολοθούντας την αύξηση των τιμών στα αυτοκίνητα, στα τέλη κυκλοφορίας, στα καύσιμα, στα ανταλλακτικά, στην συντήρηση και φυσικά στα διόδια.
Κατά 5% ανέβηκαν οι τιμές της ομάδας "άλλα αγαθά και υπηρεσίες" εξαιτίας της αύξησης των τιμών στα κουρεία, στα είδη ατομικής φροντίδας, στα κοσμήματα- ρολόγια, στα ασφάλιστρα αυτοκινήτων.
Πάντως, τα στοιχεία του ΕΛΚΕΚΑ δείχνουν μείωση κατά 1% της ομάδας "διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά'', λόγω της μείωσης των τιμών σε είδη όπως το ελαιόλαδο, το γιαούρτι, τα νωπά φρούτα, τα λαχανικά νωπά. Ένα τμήμα της μείωσης αυτής δεν έγινε ιδιαίτερα αισθητό εξαιτίας της αύξησης των τιμών στα δημητριακά, στις πατάτες, στα ψάρια. elzoni.gr
0 Σχόλια
- Προσπαθήστε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες!
- Μη προσβάλλετε τη Σελίδα με άσχετα για το περιεχόμενο σχόλια!
- Μη κατευθύνετε τα σχόλια στις δικές σας Σελίδες!(Δε σημαίνει πως χρειάζεται να γράφετε ανώνυμα, εκτός αν υπάρχει κάποιος λόγος)
- Ο κάθε αναγνώστης σχολιαστής έχει την απόλυτη ευθύνη για αυτά που γράφει.