H συνένυευξη Σαμαρά στο MEGA


                                                                                                                                                               Δείγμα υπεθυνότητας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΗ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Προχωράω για την παράταξη αλλά σας είπα, αυτό για το οποίο θα κριθώ εγώ και αυτό το οποίο αν θέλετε με συνεπαίρνει κιόλας γιατί εμένα με συνεπαίρνει ο απλός ο...
κόσμος, είναι ο κόσμος, δεν κοιτάζω τζάκια, βαρονίες, ποιος ήταν. Αυτά δεν με ενδιαφέρουν και ούτε νομίζω ότι απασχολούν πια την κοινή γνώμη και τον κόσμο.
Αυτό το απόσπασμα από την σημερινή συνέντευξη του Αντώνη Σαμαρά στο Mega και στον κ. Πρετεντέρη περικελείει κατά την γνώμη μας και το βασικό μήνυμα που θέλησε να στείλει με αυτήν: πάνω από όλα είναι η βάση της ΝΔ, ο κόσμος της παράταξης που τον εξέλεξε αρχηγό.
Κατά τα άλλα, ο Α. Σαμαράς απόψε, αν ήθελε είχε εύκολη δουλειά!
Μέσα σ’ αυτή τη γενική κατάθλιψη,  θα μπορούσε να πλειοδοτήσει σε υποσχέσεις,  να παρεκτραπεί σε αφορισμούς και καταγγελίες και  να αφιονίσει τον κόσμο.
Αντι αυτών, επέλεξε το δύσκολο δρόμο.
Το δρόμο της ευθύνης και της σοβαρότητας.
Δεν κρύφτηκε από τα προβλήματα, αλλά έδωσε ρεαλιστικές απαντήσεις.
Εχοντας συναίσθηση της κατάστασης στην οποία βρίσκεται η οικονομία μας,  δεν είπε τίποτα που θα μπορούσε να ρίξει νερό στο μύλο αυτών που απεργάζονται σενάρια αποσταθεροποίησης. Δεν τους  έκανε τη χάρη.
Παράλληλα,
- ανέδειξε με το  πιο αδρό τρόπο  την κυβερνητική βαβέλ με τις εκ διαμέτρου αντίθετες δηλώσεις Παπανδρέου- Πάγκαλου.
-περιέγραψε το πολιτικό αδιέξοδο του κ. Παπανδρέου που, συνειδητοποιώντας την αδυναμία του, εκβιάζει με εκλογές.
-ακύρωσε το δίλλημα του πρωθυπουργού  και απελευθέρωσε την ψήφο του ελληνικού λαού
-αρνήθηκε να μπεί στον πειρασμό της αριθμητικής των εκλογών, επειδή δίνει έμφαση στη λαϊκή συμμετοχή και ψήφο.  Αν έλεγε αριθμούς θα έδειχνε αλαζών και θα κομματικοποιούσε τις εκλογές.
-υπερασπίστηκε πειστικά  την άποψη του ότι υπάρχει έναλλακτική πρόταση εξουσίας.  Και ήταν τόσο παραστατικός που θα το κατάλαβαν όλοι!
-έστειλε μήνυμα σταθερότητας προς τις αγορές λέγοντας ότι η Ελλάδα με τον Αντώνη Σαμαρά θα είναι μια χώρα που τιμά την υπογραφή της.
-έδειξε μεγαλείο ψυχής προς τον κ. Μητσοτάκη που τον τελευταίο καιρό τον καθυβρίζει συστηματικά.
-αποδυνάμωσε πολιτικά τις «πρωτοβουλίες» του κ. Καρατζαφέρη για δήθεν ανασύνταξη της κεντροδεξιάς.
-τελείωσε με τα τζάκια και τις βαρωνίες  και έδειξε ότι η νέα  Ν.Δ. δεν αποτελεί φεουδαρχία συμφερόντων αλλά κόμμα λαϊκής βάσης. Παράλληλα, διαβεβαίωσε ότι οι πόρτες είναι ανοιχτές σε όσους ασπάζονται την ιδεολογία της Ν.Δ. Πρόσθεσε μάλιστα ότι αυτό ισχύει ακόμα και για την κα. Μπακογιάννη εφόσον βεβαίως παραδεχθεί τα λάθη της!
Ισως είναι η πρώτη φορά που αρχηγός κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης μια βδομάδα πριν τις εκλογές συμπεριφέρθηκε τόσο υπεύθυνα έναντι πάντων.
Και αυτό είναι κέρδος όχι μόνο για τον Αντώνη Σαμαρά, αλλά για τον πολιτικό μας πολιτισμό και τη χώρα γενικότερα.
Απέναντι σε έναν πανικόβλητο πρωθυπουργό, είδαμε απόψε έναν υπεύθυνο και ώριμο ηγέτη
Υ.Γ. Τα βρήκες όλα καλά θα ρωτήσετε; Όχι δεν τα βρήκα όλα καλά.  Όμως, οι ενστάσεις μου εντοπίζονται σε τεχνικής φύσεως θέματα τα οποία δεν είναι η ουσία της πολιτικής.

Τα βασικά σημεία της συνέντευξης:

Ακολουθούν επιλεγμένα αποσπάσματα:
Να αποπέμψει ο Πρωθυπουργός τον Αντιπρόεδρό του
Η άποψη η δική μου είναι ότι δεν θα πάει τώρα σε εκλογές. Έχει όμως ένα πάρα πολύ μεγάλο πρόβλημα το οποίο το αναγνώρισε ο ίδιος, όταν ο ίδιος στη διακαναλική του, πιστοποίησε ότι υπάρχει πρόβλημα με το Μνημόνιο και είπε ότι θα πρέπει να κάνει επαναδιαπραγμάτευση των επαχθών –λεγομένων- όρων. Και εδώ πέρα, εγώ θέλω να κάνω και το εξής: εάν ο κ. Παπανδρέου πραγματικά δεν φοβόταν ο ίδιος για να μας φοβίσει -γιατί αυτό κάνει: φοβάται και μας φοβίζει- θα έλεγε «εγώ, όπως κάθε Πρωθυπουργός μέσα στην τετραετία θα εξαντλήσω ένα περιθώριο, τα πράγματα θα πάνε καλύτερα, θα δει ο ελληνικός λαός εγώ θα τα βγάλω πέρα». Δεν το κάνει.
Δεύτερον, έρχεται αυτή τη στιγμή και λέει ότι «εγώ θα κάνω επαναδιαπραγμάτευση, γιατί τα πράγματα δεν πάνε καλά» προφανώς για το Μνημόνιο. Σας κάνω το εξής ερώτημα και το κάνω στον ελληνικό λαό: εάν κάτσει εδώ πέρα η Τρόικα και εδώ ο κ. Παπανδρέου και του πει η Τρόικα «είδα ότι πήρες ένα καλό αποτέλεσμα κ. Πρόεδρε, μια χαρά τα πας, το φάρμακο που σού ‘δωσα είναι ό,τι πρέπει, δώσε κι άλλο λίγο στον ελληνικό λαό». Αυτό τον βολεύει περισσότερο για να επαναδιαπραγματευτεί τον κ. Παπανδρέου, ή θα τον βόλευε ένα μήνυμα δυσαρέσκειας από τον ελληνικό λαό που θα τού ‘λεγε κι αυτός με τη σειρά του ότι «πες στη Τρόικα ότι δεν μπορούμε να προχωρήσουμε έτσι»;
Επομένως υπάρχει κι ένα πρόβλημα πρακτικό στο να λέει ότι «εγώ κάνω την επαναδιαπραγμάτευση». Και ρωτάω: γιατί την κάνει, εάν δεν υπάρχει αυτό το πρόβλημα; Και τι περιμένει εάν το μήνυμα του ελληνικού λαού είναι αρνητικό;
Εγώ δεν είμαι Παπανδρέου για να πω από πριν και να εκβιάσω τον κόσμο και να τον παγιδέψω και να τον κάνω όμηρο από πριν μετά τις εκλογές. Εγώ ένα μήνυμα έχω: πρέπει να αλλάξει την πολιτική του και θα δείτε ότι θα την αλλάξει την πολιτική του.
Το δικό  μου ερώτημα είναι γιατί ο κ. Παπανδρέου συνδέει μια αποτυχία των αυτοδιοικητικών εκλογών με εθνικές εκλογές. Δεν καταλαβαίνει ότι θα είναι πιο εύκολη η αποτυχία του και στις εθνικές εκλογές, αν τις κάνει αμέσως; Και ρωτάω, θέλει να φύγει;
Αλλά είπατε για τον κ. Πάγκαλο. Στον κ. Πάγκαλο υπάρχει ένα πελώριο πολιτικό ζήτημα κ. Πρετεντέρη, το οποίο φωτογραφίζει ένα κυβερνητικό χάος, για να μη σας πω ότι φωτογραφίζει μία κυβερνητική σχιζοφρένεια, πολιτική σχιζοφρένεια.
Ο κ. Πάγκαλος εμφανίζεται αυτή τη στιγμή και περίπου μας λέει ότι το να αναδιαρθρώσεις το χρέος σου είναι μια αρετή. Την ίδια ημέρα ο κ. Παπανδρέου ξορκίζει τη λέξη αναδιάρθρωση, στην εφημερίδα επισήμως και λέει ότι  όποιος το λέει αυτό  επενδύει στη χρεοκοπία της χώρας.
Και ρωτάω, αυτή η αναδιάρθρωση που προβάλλει ο κ. Πάγκαλος και η κατηγορία κατά της αναδιάρθρωσης, του κ. Παπανδρέου, δε φέρνει εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις Προέδρου και Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης;
Γιατί ο κ. Παπανδρέου με τις εκλογές τελικά τι θέλει;
Να σας πω εγώ τι θέλει. Θέλει από τη μία έγκριση όσων έχουν γίνει μέχρι τώρα, να την πάρει με τις εκλογές, τις εθνικές μιλάω και από την άλλη μια λευκή επιταγή, τύπου αναδιάρθρωσης, τύπου Πάγκαλου, με την οποία θα επιτραπεί να σχεδιάσει ό,τι αυτός θέλει στο μέλλον. Δε γίνεται έτσι η πολιτική.
Θα πρέπει αυτοί να ξεκαθαρίσουν και το λέω ξεκάθαρα, ότι ο κ. Παπανδρέου θα πρέπει ξεκάθαρα, δεν είναι ο Πάγκαλος ο οποιοσδήποτε βουλευτής, είναι ο Αντιπρόεδρός του, εγώ πιστεύω ότι θα πρέπει αυτή τη στιγμή να βγει και να αποπέμψει τον Αντιπρόεδρό του.
Διαφορετικά υπάρχει μέγιστο πρόβλημα. Και μέγιστο πρόβλημα και για τον ελληνικό λαό που ακούει δυο διαφορετικές απόψεις από τους δυο κορυφαίους της Κυβέρνησης. Εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις.
Ακατάλλληλος ο Παπακωνσταντίνου
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Τον έχετε πει ακατάλληλο τον κ. Παπακωνσταντίνου πάντως.
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Πιστεύω ότι…
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Θεωρείτε ότι είναι ακατάλληλος.
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Ναι.
Η οικονομία με απλά λόγια
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Κι έτσι δημιουργείται νέο έλλειμμα. Γιατί; Έχετε ένα μαγαζί, εγώ θα σας το πω απλά να το καταλάβει ο κόσμος. Έχετε ένα μαγαζί και ξαφνικά δεν κάνετε σεφτέ. Και έχετε μέσα στο μαγαζί ένα υπάλληλο που λέτε «τώρα θα τον διώξω τον Γιάννη ή αύριο θα διώξω το Γιάννη; Να τον κρατήσω ακόμα τον Γιάννη; Τον λυπάμαι το Γιάννη». Αυτή η δουλειά είναι η πραγματικότητα που σας λέω, είναι η φωτογραφία στην Ελλάδα. Έχω γυρίσει όλη την Ελλάδα, αυτή είναι η φωτογραφία.
Και κάποια στιγμή υποχρεώνεστε και τον διώχνετε τον Γιάννη. Προσέξτε, ο Γιάννης με το μισθό που έχει πια δεν θα ξοδεύει, άρα και άλλοι Γιάννηδες παραέξω θα έχουν λιγότερα λεφτά, πέφτει η οικονομία. Δεύτερον, ο Γιάννης θα αναγκαστεί το κράτος να του δώσει επίδομα ανεργίας. Άρα το κράτος εκεί που είχε έλλειμμα άλφα θα έχει άλφα συν το επίδομα ανεργίας του Γιάννη. Και επιπλέον θα έχει νέο έλλειμμα το κράτος από το γεγονός ότι δεν θα εισπράττει τις εισφορές τις ασφαλιστικές και του Γιάννη και του αφεντικού του.
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Ωραία, άρα η ύφεση κάνει κακό στο Γιάννη, συμφωνήσαμε.
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Όχι στο Γιάννη. Στην οικονομία.
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Σε όλους, πρώτα στον Γιάννη και μετά στην οικονομία. Δεν έχω καμιά αντίρρηση.
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Βγαίνει ο Υφυπουργός Εργασίας ο κ. Κουτρουμπούσης, νομίζω έτσι λέγεται, Κουτρουμάνης …..
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Κουτρουμάνης.
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Κουτρουμάνης. Και λέει ότι για κάθε υπάλληλο που απολύεται χάνει το κράτος 1.000 €. Έχουν νέοι άνεργοι βγει στην πιάτσα 150.000. Αυτό ξέρετε τι σημαίνει; Σημαίνει ότι υπάρχει αυτή τη στιγμή 1,5 δις το οποίο ξαφνικά το έχασε η κυβέρνηση.
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Απώλεια εσόδων.
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Αλλά θέλω να σας φωτογραφίσω τι θα πει 1,5 δις. Όσα πήραν από τους συνταξιούχους. Και έτσι τώρα έχουν και απώλειες εσόδων και οι συνταξιούχοι έχουν πάρει λιγότερο και οι άνεργοι είναι περισσότεροι.
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Το έλλειμμα πως θα μηδενιστεί δεν είπατε. Το έλλειμμα πως θα το μηδενίσουμε;
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Μισό λεπτό. Λέμε λοιπόν ότι πρέπει να βάλουμε ορισμένα μέτρα για να κινηθεί η αγορά, που είναι μηδενικού δημοσιονομικού κόστους. Είναι τα λεγόμενα αντισταθμιστικά μέτρα. Είναι τα ΣΔΙΤ, είναι τα ΕΣΠΑ, είναι οι παραχωρήσεις συμβάσεων, είναι η οικοδομή.
Προσέξτε, στην οικοδομή εγώ λέω, θα δώσω 2% επιδότηση στο στεγαστικό δάνειο για 10 χρόνια, το μέσο στεγαστικό δάνειο κρατάει 20, για 10 χρόνια, ούτως ώστε να ανακάμψει ποιος; Ο χώρος ο οποίος έχει 130 επαγγέλματα δίπλα του. Και αυτό τελικά θα δώσει περισσότερους φόρους στο κράτος μέσα από το τζίρο που θα γίνει.
Αυτό λοιπόν ήδη θα εξάλειφε το μισό. Ποιο είναι το μισό; Το μισό του 7. Ποιο είναι το 7; Το 7 είναι αυτό που προβλέπει το ΠΑΣΟΚ ότι θα είναι στο τέλος του 2011 το έλλειμμα του κράτους που εγώ πρέπει να μηδενίσω. Γιατί λέω τέλος του 2011; Γιατί ξεκίνησα Ιούλιο του 2010 συν 1,5 χρόνο που είπα, πάμε τέλος 2011. Αυτό το μισό το έχουμε πάρει.
Το άλλο μισό θα γίνει, διότι στο μαγαζί και πάλι, για να επιστρέψω στο μαγαζί, επειδή θα υπάρχει ο τζίρος και τελικά δεν θα απολυθεί ο Γιάννης, θα μπορέσει το κράτος να μου βρει κάποιο κέρδος να με φορολογήσει να έχει παραπάνω. Αυτά είναι τα άλλα μισά, τα οποία επειδή μπορεί να φαίνονται απλοϊκά έτσι, μέσα από πολλαπλασιαστές, μέσα από οικονομετρικά μοντέλα κλπ. τα έχουμε βγάλει και έτσι είναι ακριβώς.
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Για να συνοψίσω, επιμένετε ότι έχετε τη δυνατότητα σε 18 μήνες να μηδενίσετε …..
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Ασφαλώς. Να πω άλλο ένα παράδειγμα γιατί ο κόσμος τα καταλαβαίνει;
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Πρέπει να πάμε σε διαφημίσεις.
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Το γρήγορο παράδειγμα.
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Πέστε το.
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Βάλανε αύξηση στους φόρους των αυτοκινήτων. Προσδοκούσαν ότι θα πάρουν πολλά λεφτά και τελικά πήραν λιγότερα από πριν βάλουν τους φόρους, ακριβώς γιατί κανείς δεν αγόραζε.
Οικουμενική
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Εάν λοιπόν έχουμε αυτή τη δραματοποίηση που μόλις προηγουμένως μας περιγράψατε, μια χώρα που πάνε άσχημα τα πράγματα, που δεν βγαίνουν τα νούμερα να το πω έτσι, όπου έχει πρόβλημα η κυβέρνηση ή θα καταγραφεί αν έχει πρόβλημα, όπου μιλάμε για αναδιάρθρωση λίγο ή περισσότερο ανοιχτά του χρέους, έχω να κάνω μια ευθεία ερώτηση.
Η Νέα Δημοκρατία, ο Αντώνης Σαμαράς θα μπορούσε να συμπράξει κυβερνητικά σ’ αυτή την ιστορία; Δηλαδή αν σας φωνάξει ο Παπανδρέου μετά τις εκλογές και σας πει «Αντώνη δεν βγαίνουμε, βάλε πλάτη» θα πάτε;
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Το «βάλε πλάτη» πρέπει να εξηγηθεί. Τι θα πει «βάλε πλάτη»; Να συμφωνήσουμε ότι πρέπει για παράδειγμα όπως σας είπα πριν για την Ιρλανδία να βάλουμε μπροστά το θέμα της ανάπτυξης. Είναι ένα ζήτημα. Το «βάλε πλάτη» παίρνει πολλές βαθμίδες. Αυτό το οποίο παίζεται και ακούγεται αν θέλετε και ευχάριστα στην κοινή γνώμη, σε ένα κομμάτι της κοινής γνώμης ότι θα πρέπει να γίνει μια οικουμενική κυβέρνηση κλπ. όπου ξέρετε ότι συνωστίζονται απέξω πάρα πολλοί για να μπουν προς την κατεύθυνση αυτή.
Εγώ το ξέρω ότι αυτό ακούγεται ευχάριστα αλλά το θέμα δεν είναι να μοιράσουμε Υπουργεία, το θέμα είναι να αλλάξουμε πολιτική και εμένα αυτό είναι το οποίο με νοιάζει πώς θα βγούμε μια ώρα αρχύτερα από το μνημόνιο και το ζήτημα είναι πού θα συμπράξουμε; Γιατί εγώ δεν μπορώ να πω ότι είμαι νεοφιλελεύθερος σοσιαλιστής που είναι σήμερα ο κ. Παπανδρέου. Δεν έχω τη δυνατότητα να οδηγήσω τη χώρα σε μια πολιτική, την οποία εγώ δεν πιστεύω και επομένως πώς θα συμπράξω;
Με αυτή την πολιτική θεωρώ ότι δεν είναι σοβαρό καν να το συζητάμε.
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Συνεπώς αν κατάλαβα καλά έχετε ένσταση επί της πολιτικής, όχι ένσταση επί της αρχής.
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Επί της αρχής να βοηθήσω τον τόπο είμαι έτοιμος να κάνω οτιδήποτε.
Κεντροδεξιά
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Μάλιστα. Τώρα, η δεύτερη πρόταση που διατυπώθηκε είναι από τον κ. Καρατζαφέρη αν θυμάμαι καλά, ο οποίος είπε ότι αυτή η κεντροδεξιά πρέπει επιτέλους να βρει έναν τρόπο συνεννόησης μεταξύ τους γιατί αυτή τη στιγμή εμφανίζεστε να είστε τρία κομμάτια ανεξαιρέτως του μεγέθους του καθενός. Έχουμε τον κ. Καρατζαφέρη, έχουμε τη Νέα Δημοκρατία υπό την αρχηγία σας και έχουμε και το εκκολαπτόμενο κόμμα της κας Μπακογιάννη.
Θα μπορούσε να υπάρξει κατά την άποψή σας μια συνεννόηση αυτού του ευρύτερου χώρου, ναι ή όχι;
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Κοιτάξτε, ο κ. Καρατζαφέρης είπε να κάνουμε διάλογο για την κεντροδεξιά. Τι διάλογο να κάνουμε; Ρωτά. Αυτός είπε στην αρχή να ρίξουμε το ΠΑΣΟΚ όλοι μαζί με την εκλογή Παπούλια. Αμέσως μετά είπε ότι εγώ θα ψηφίσω Παπούλια, ο κ. Καρατζαφέρης ψήφισε όπως ψήφισε και το μνημόνιο.
Έρχεται μετά και λέει τώρα να  ενωθούμε κατά του Παπανδρέου και να το ρίξουμε. Μετά συζητάει μαζί με τον Παπανδρέου για οικουμενική. Χτες ακούω τα καλύτερα λόγια για τον κ. Καρατζαφέρη από τον κ. Παπανδρέου.
Αυτά είναι πολύ μπερδεμένα για να απαντήσουμε έτσι. Ο κόσμος θέλει ανάπτυξη και θέλει σοβαρότητα και εν πάση περιπτώσει η δική μας ιδεολογία, επαναλαμβάνω, είναι ο κοινωνικός φιλελευθερισμός, δεν είναι ο νεοφιλελεύθερος σοσιαλισμός.
Και κάτι ακόμα. Είπατε για την κα Μπακογιάννη. Θα σας πω κάτι, κάνει το κόμμα της, δεν ξέρω τι θα κάνει, εμένα με ενδιαφέρει η βάση. Με ενδιαφέρει ο κόσμος. Δεν με ενδιαφέρει η πικρία των βαρόνων.
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Υποθέτω όλους τους ενδιαφέρει ο κόσμος. Εσείς θεωρείτε ότι κάνατε ότι περνούσε από το χέρι σας για να φύγει η κα Μπακογιάννη από τη Νέα Δημοκρατία;
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Ασφαλώς.
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Είστε ήσυχος με τη συνείδησή σας απέναντί της;
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Οι Ερινύες δεν με κυνηγάνε σε αυτό το θέμα καθόλου.
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Μάλιστα. Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι προχωράει και κάνει το κόμμα της η κα Μπακογιάννη. Θα μπορούσατε κάποτε να συνεργαστείτε μαζί της, κάποια στιγμή μετά; Ή είναι persona  non grata, δεν συζητάτε μαζί της;
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Εγώ πιστεύω κ. Πρετεντέρη ότι όποιος ψήφισε το μνημόνιο θα το κουβαλάει μαζί του μέχρι το τέλος. Εάν πει ότι εγώ βλέπω το λάθος μου και πιστεύω σε μια άλλη πολιτική όπως είναι ο κοινωνικός φιλελευθερισμός, δεν έχω πρόβλημα με τον οποιονδήποτε και την κα Μπακογιάννη.
Να μιλήσει ο Καραμανλής
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Μάλιστα. Ο κ. Μητσοτάκης έκανε προχτές μια δήλωση, προ μιας εβδομάδος, για να είμαι ειλικρινής, που είπε ότι στηρίζει τον κ. Παπανδρέου και δεν στηρίζει εσάς γιατί είστε λαϊκιστής και διαφωνεί μαζί σας. Έχω μια απορία. Ο κ. Μητσοτάκης παραμένει επίτιμος Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας;
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Παραμένει. Το ότι λέει αυτά τα πράγματα και πιστεύει ότι κάνει κακό εμένα δεν με ενοχλεί. Παραμένει γιατί εγώ πιστεύω στην ιστορία, υπήρξε Πρωθυπουργός της χώρας, εγώ υπήρξα και Υπουργός του. Το να πούμε ξαφνικά ότι παύεις να είσαι στο χώρο αυτό τιμώμενο πρόσωπο θα ήταν μικροπρέπεια.
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Ο κ. Καραμανλής, είναι εξίσου ιστορικό πρόσωπο ή είναι ένας πολιτικός με προοπτικές επαναδραστηριοποίησης, συμμετοχής του πιο ενεργά στη Νέα Δημοκρατία. Πώς τον βλέπετε το ρόλο του κ. Καραμανλή; Τα σενάρια τα ακούτε βεβαίως όπως και εγώ, όπως όλοι μας. Υπαρκτά ή μη, τα ακούμε πάντως.
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Εγώ θα σας απαντήσω ως εξής, ότι πήρα στην πλάτη μου ένα βάρος στους ώμους μου, περισσότερο από εκείνο που αναλογούσε. Σας το υπενόησα και προηγουμένως. Ο κ. Καραμανλής αυτή τη στιγμή έχει αποφασίσει ο ίδιος ότι δεν θέλει να μιλήσει, γι΄ αυτό και είναι βαρύτερο το βάρος στις δικές μου πλάτες.
Από εκεί και πέρα ο Καραμανλής οδήγησε επιτυχώς τη Νέα Δημοκρατία πολλές φορές σε μεγάλες νίκες, είναι μέσα στην παράταξη, είναι βουλευτής, είναι φίλος μου, έχει αυτό το πρόβλημα, είναι δικό του πρόβλημα, δεν είναι δικό μου και εμείς προχωράμε.
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Συνεπώς εσείς πιστεύετε πρέπει να μιλήσει κάποια στιγμή.
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Πιστεύω ναι.
Με ενδιαφέρει η βάση όχι οι βαρονίες
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Μάλιστα. Και μια σχεδόν τελευταία ερώτηση, μια και οδεύουμε τώρα προς το τέλος. Συνεπώς δεν περιμένουμε από εσάς κάποια κίνηση μετά τις εκλογές προς τις υπόλοιπες συνισταμένες της κεντροδεξιάς να το πω έτσι, αν κατάλαβα καλά μου το αποκλείσατε αυτό. Και το λέω αυτό διότι μια κατηγορία που είχε ειπωθεί εναντίον σας από διαφόρους διαγραμμένους και μη της Νέας Δημοκρατίας είναι ότι έχετε μια λογική μικρού κόμματος. Και ότι δεν σας ενδιαφέρει το σύνολο της παράταξης αλλά ένα κόμμα Σαμαρά να το πω έτσι χονδρικά.
Θα ήθελα να μου πείτε τις σκέψεις σας πάνω σε αυτό.
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Εάν ψάξετε τους υποψηφίους, προσέξτε τι θα σας πω, από το χωριό μου σας καλώ να ψάξετε από την Πύλο, μέχρι και τον τελευταίο περιφερειάρχη, με τα βίας θα βρείτε ένα δύο που να ψήφισαν Σαμαρά στις εσωκομματικές εκλογές, με τα βίας και το εννοώ αυτό που σας λέω.
Γ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ: Ναι.
Α. ΣΑΜΑΡΑΣ: Αυτό τι σημαίνει; Ότι εγώ πήρα ένα σφουγγάρι που σπάνια θα το είχαν βρει οι παλιοί στην Κάλυμνο, τόσο μεγάλο και τα έσβησα όλα, δεν με νοιάζει τίποτε. Προχωράω για την παράταξη αλλά σας είπα, αυτό για το οποίο θα κριθώ εγώ και αυτό το οποίο αν θέλετε με συνεπαίρνει κιόλας γιατί εμένα με συνεπαίρνει ο απλός ο κόσμος, είναι ο κόσμος, δεν κοιτάζω τζάκια, βαρονίες, ποιος ήταν. Αυτά δεν με ενδιαφέρουν και ούτε νομίζω ότι απασχολούν πια την κοινή γνώμη και τον κόσμο.
Επομένως δεν είναι θέμα να ενώσουμε δύο τρεις ανθρώπους για να πούμε όλοι είμαστε εδώ πέρα. Αν θέλουν να έρθουν, αν πιστεύουν στα δικά μας. Αλλά εμένα με νοιάζει η βάση κάτω και η βάση σας διαβεβαιώ ότι πολλαπλασιάζεται γεωμετρικά κάθε μέρα κ. Πρετεντέρη

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια